Kimmietid

maj 09, 2009

Huller om buller

När jag vaknat imorse och gick och kikade ut på min uteplats för att se hurdant väder det var så var där en salig röra, det måste ha blåst rätt bra inatt.
Min stora parasoll som har en rejäl stenfot hade vält och tagit med sig två stolar i fallet. Jag är väldigt förvånad att detta inte har väckt mig, uteplatsen är inte på samma sida som sovrummen men ändå det måste har brakat en hel del.
Allt är iordning igen och jag skruvade loss själva parasoll-delen och tog in den tills vidare. I väntan på sommarens återkomst.

Ska snart ge mig iväg ut på en långpromenad tänkte jag, får passa på nu när solen är framme - eventuellt ville sonen följa med =).

7 Comments:

  • At 2009-05-09 12:32, Anonymous Pisan said…

    Det är samma väder här uppe, det har blåst nåt vansinnigt och så är det mörkt på himlen en stund och andra stunden kommer solen fram och så kommer det lite regn och så slutar det regna och så kommer solen igen.... Veligt med andra ord :-) Hoppas du får en fin lördag! KRAMIS!! :-)

     
  • At 2009-05-09 13:08, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Låter som här, fast nu har solen varit framme en bra stund faktiskt. Ha en härlig lördag du med!

     
  • At 2009-05-09 13:27, Blogger Helga - precious said…

    Hoppas inte parasollet gick sönder...

     
  • At 2009-05-09 15:05, Anonymous Hossan said…

    Ja, det blåste något fruktansvärt inatt, jag trodde rutorna skulle komma in i rummet.

    Fast nu är det ju fint

     
  • At 2009-05-09 15:09, Blogger Kimmie said…

    Helga: Nä det ser helt ut.

    Hossan: Ja fy

     
  • At 2009-05-09 15:14, Blogger -Nena- said…

    Tur att det höllt.
    Här stormade det också bra i natt *gillar inte*

     
  • At 2009-05-09 17:12, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä det är inte så mysigt, skönt att det låg på på andra sidan huset så det inte störde sömnen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter