Kimmietid

maj 10, 2009

Idag är jag på gång

Började dagen med att hänga ut sovsäcken för fortsatt vädring, den hängde ute igår också. När den bara används någon gång då och då och det kan gå några år mellan varven så behöver den vädras ordentligt. Sonen ska ha den med på läger i veckan som kommer. Sedan blev det frukost och en liten tur till ICA. Hade fått för mig att jag skulle koka kycklingsoppa och hade varken purjolök eller morötter hemma båda är ett måste i min kycklingsoppa.
Soppan står nu och puttrar, tokigt va - laga middag på morgonen =) min tanke är att vi ska ha soppan imorgon och om jag gör den idag så hinner jag antingen gå en lång promenad eller träna efter jobb imorgon. Ibland vaknar man på effektivt humör.
Handlade hem vad som behövs för att göra en gryta tills ikväll också.

Nu ska jag snart väcka sonen, hans kompis skulle komma vid 11-tiden så han får väl upp och äta lite frukost och vakna till lite. Sedan ska jag fortsätta vara flitig och stryka tvätten.

6 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter