Kimmietid

maj 09, 2009

Promenad och Euro

Det blev en jätteskön promenad, sonen hängde med och vi gick i nästan 60 minuter.
Hade tänkt ut en ny runda som skulle vara lite trevligare och det var den verkligen vi gick mer genom grönområden och villakvarter än längs med vältrafikerade gator.
Kom förbi en bankomat där man kan ta ut i Euro eller danska pengar också utöver svenska såklart så då passade vi på att hämta ut lite Euro, om ett par veckor åker sonens skola på en utflykt till tyskland och då är det bäst att ha lite kontanter med sig. Så var det fixat.
När vi kom hem plockade jag fram cykeln och tog mig en tur till ÖB och laddade upp med hygienartiklar. Alla duschkrämer och schampon och sånt kostar knappt hälften där så jag tänkte jag skulle vara lite ekonomisk. Nu blir det nog soffan och boken en stund. Ha en härlig dag!

6 Comments:

  • At 2009-05-09 15:07, Anonymous Hossan said…

    Jag har också varit på ÖB idag - köpte några burkar kattmat (det blev bara akutburkar i torsdaga). Nu har de något att äta de närmaste dagarna. :-)

     
  • At 2009-05-09 15:10, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Då kunde vi ha sprungit på varandra =)

     
  • At 2009-05-09 15:17, Blogger -Nena- said…

    Skönt med en promenad då det inte är så mycket bilar.

    Så det blir tyskland eller det är inte den resan?
    Bra med bankomat man kan hämta mer än svenska pengar i.

    Brukar också köpa sådant på ÖB (eller Rusta )och spara en slant.

     
  • At 2009-05-09 17:11, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä, det blir vanligt läger först i nästa vecka här i Skåne och det känns bra. Det andra är en tur med massa nior de ska besöka ett koncentrationsläger så det är helt i utbildningssyfte och med en massa lärare - så helt ok.

     
  • At 2009-05-09 22:34, Anonymous Annica said…

    Vad tycker Kimmie om våra Eurosedlar då? Det tog ett tag förrän jag började tycka de var okey. Fast det är fortfarande jäkligt svårt att jämnföra med vår gamla valuta o se om en vara är billig eller ej.

     
  • At 2009-05-10 13:52, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jodå, de är ju snygga om inget annat =), vi har ju rest litegrann i länder där Euro används så lite vana har man fått. Jag hade nog gärna haft Euro i Sverige det skulle vara enkelt och praktiskt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter