Kimmietid

maj 12, 2009

Minimal packning

En vanlig tisdag så här långt....
Sonen har Nationellt prov i NO idag och det tyckte han inte var så kul.
Igår plockade han fram vad han skall ha med sig på lägret, först tyckte han att det räcker med sovsäck, tandborste och en ren t-shirt!
Nix, sa jag - typiskt om man skulle bli genomblöt eller spilla ner sig eller något och inte ha ett ombyte. Så nu blev det ett ombyte, lite fler hygienartiklar, badkläder vilket de knappast kommer att behöva men det stod på listan från skolan och lite till. Han tyckte såklart att det var överdrivet mycket men det tycker han alltid. Han ser verkligen fram emot lägret i varje fall och det är ju kul.

3 Comments:

  • At 2009-05-12 10:11, Anonymous Hossan said…

    Ja, det blir säkert kul!

     
  • At 2009-05-12 20:09, Blogger -Nena- said…

    Svårt det där med packning.
    Första gångerna J var på scoutläger hade jag lagt fram massor och hon kunde knappt lyfta säcken själv *S* Nu har man lärt sig så det blir mer lagom men jag tycker också att man behöver ett ombyte med allt om i fall att.

     
  • At 2009-05-12 20:32, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Tror jag säkert.

    Nena: Jag är rätt bra på att packa och brukar själv ha med mig på gränsen till för lite, men ett ombyte är minimum tycker jag.
    =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter