Kimmietid

maj 15, 2009

Hemma igen

Sonen hade hämtat sig lite, duschen och rena kläder efter det hjälpte till en hel del och säkert socker och koffein i colan också. Det var nog tur att han tog sig en tupplur när han kom hem. Nu fick jag ju inte testat restaurangen men som vi sa - det är snart sommarlov och då har vi gott om tid att testa den.
Ikväll blev det att jag hämtade från McDonalds och cyklade hem till hans pappas lägenhet och vi fick snackat och ätit tillsammans.
Anledningen till att de varit uppe i stort sett hela natten var att de när klockan var tre kommit fram till att det inom ett par timmar skulle vara soluppgång så hela klassen hade gått ner till stranden och inväntat den. Tydligen hade det varit jättefint men väldigt kallt! Någon tok hade fått för sig att bada - Usch så kallt!
Sonen hade inte tyckt att det var en bra idé och det är jag glad för.
Det börjar bli lite sentimentalt i klassen - nu ska de skiljas åt på riktigt!
Kommer ihåg att det kändes rätt stort när man själv närmade sig slutet av grundskolan. En kille i klassen har valt samma skola som sonen så de kommer att ha fortsatt kontakt och säkert kommer han att hålla kontakten med de han oftast är med från skolan.

Så fick jag sett pappans nya TV också och den var helt sjukt fin! Vill ha - men vill inte betala för det, svårlöst =)

5 Comments:

  • At 2009-05-15 21:06, Blogger -Nena- said…

    Skönt att sonen hätade sig lite men jag kan tänka att han sover gott i natt ;)
    Jag trodde det var Tyskland nu men ser att det kommer snart.

    Minns också hur ledsamt det var i slutet av 9:an när man skulle skiljas.
    Har kontakt med speciellt en i alla fall...

     
  • At 2009-05-15 23:31, Anonymous Ingela said…

    Tänk när man slutade nian.. Det var ett tag sedan! :)

    Tack för gratulationer på vår Bröllopsdag! Maken gillar inte riktigt att vara med på kort..hihi.. Och speciellt inte på bloggen. :)

     
  • At 2009-05-16 10:23, Anonymous Hossan said…

    Då hade han haft det jättekul kan jag tänka mig! Och ni hinner säkert med hamburgarna en annan gång. Skönt att ha honom hemma igen :-)

     
  • At 2009-05-16 10:23, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jo, han sover nog som en stock fortfarande =)

    Ingela: Jag förstår honom fullständigt =)

     
  • At 2009-05-16 10:23, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jo, kul hade han defintivt haft. Hemma är han ju men inte hemma här utan hemma hos sin pappa.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter