Kimmietid

maj 13, 2009

Det känns inte som Onsdag

Sonen är hos sin pappa och jag är solo och har tagit mig ett glas vin.
Det känns mer som fredag. Fixade till en tallrik Tortellini med ostsås och tyckte att det behövdes ett glas vin till detta - det smakade bra med både mat och vin.
Sonen skulle äta hos sin pappa ikväll och imorgon far han iväg på läger med klassen, han såg verkligen fram emot det så det var kul. Han och tre andra killar ska dela en stuga, tydligen ville absolut en tjej också bo i deras stuga men det är väl mycket tveksamt om lärarna godkänner detta. Hade jag varit tjejens föräldrar hade jag nog varit lite tveksam om man inte känner alla killarna väl förståss. De är en liten klick som alltid hänger ihop i klassen - sonen, de 3 andra killarna och denna tjej. Så visst förstår jag att hon vill bo med sina kompisar men, de får antagligen umgås tills det blir läggdags och sedan dela på sig. Jag frågade sonen om hon var flickvän till någon i deras stuga och hans svar var att hon var mer grabbig än någon av killarna så det var inte fallet =) För honom var hon en i gänget bara.

Hoppas ni har en skön Onsdagskväll!

5 Comments:

  • At 2009-05-13 20:34, Anonymous Hossan said…

    Då får du två fredagar i denna vecka då, men lite konstigt att stiga upp imorgon då det egentligen borde varit lördag om det är fredag idga :-)

     
  • At 2009-05-13 21:55, Blogger Kimmie said…

    Helt fel känns det, jag får dessutom 3 fredagar det är ju bara onsdag - jag borde få sova minst till nio imorgon. Fast då undrar de nog på jobb. Nu ska jag börja göra mig i ordning för natten. Sov gott!

     
  • At 2009-05-14 07:50, Anonymous Hossan said…

    Godmorgon!
    När jag skrev att det blev två fredagar tänkte jag att om onsdagen är fredag och torsdagen torsdag och fredag den rätta fredagen. Hoppas att du inte kommer känna det som att det är fredag idag med :-)
    Ha en bra dag!

     
  • At 2009-05-14 09:19, Blogger Helga - precious said…

    Det låter mysigt!

    Min dotter blev som ensam tjej bjuden på en konfirmation i helgen tillsammans med tre grabbar från klassen...

     
  • At 2009-05-14 10:37, Blogger Kimmie said…

    Ibland får man ha en mysig stund för sig själv.
    Kul med dottern, det är ju inget konstigt att de är vänner jag tänkte bara på just övernattningen att de nog inte går med på det. Får väl höra imorgon hur det gick.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter