Kimmietid

maj 13, 2009

En lista från Nenas sida

Denna har jag hittat hos Nena:


1. Hur gammal är du om fem år? OJ, nästan 50!

2. Vem var den sista du träffade? Kollega

3. Hur lång är du? 168 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Doubt

5. Vem ringde du sist? En kollega på annan ort.

6. Ditt senaste sms och till vem? Till sonen, det stod SUPERBRA (han rapporterade ett provresultat via SMS)

7. Vad är helgens planer? Inget bestämt ännu så länge.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? SMS

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Mina föräldrar var gifta.

10. När såg du senast din mamma? 3 Juli, 2007, dagen hon dog.

11. Vilken ögonfärg har du? Blågröna

12. När vaknade du idag? 06,05

13. Har du någon gång hittat en katt? Hurdå hittat, har en som hälsar på på min uteplats då och då.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma

15. Vilken plats föredrar du minst? I kö

16. Var tror du att du befinner dig om 10 år? Ingen aning, chansen är väl stor att sonen flyttat hemifrån och jag skaffat något mindre.

17. Vad skrämde dig som barn? Spindlar (även nu)

18. Vem fick dig att skratta senast? En kollega som berättade en lustig sak om sina barn.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej! de står kvar i källaren, men jag har fått fört över de jag gillar till CD.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag har en laptop

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor och stor T-shirt.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4 kuddar

23. Hur många landskap har du bott i? Ett landskap och en amerikansk stat.

24. Har du någon gång spytt på någon? Kanske som riktigt liten men inte annars.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Inomhus - barfota.

26. Är du social? Ganska så. Men trivs även bra för mig själv.

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys Halfbaked.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa mycket, dela med mig.

29. Tycker du om kinamat? Ja

30. Tycker du om kaffe? Älskar kaffe.

31. Vad dricker du till frukost? På vardagar juice eller vatten, på helger kaffe.
(på vardagar väntar jag med kaffet tills jag kommer till jobb)

32. Sover du på någon särskild sida? På magen.

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Javisst

35. Är du en beroendemännsiska? Kan jag nog vara. (Julmust t.ex)

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Nöjd med min fina son.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite knagglig tyska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.

40. Föredrar du havet eller pool? Pool

41. Vad spenderar du helst pengar på? Sonen, böcker, resor om jag har råd.

42. Äger du dyra smycken? Inte direkt, men smycken som är betydelsefulla för mig.

43. Har du någongång testat narkotika? Har ätit en skum Brownie i Amsterdam, tog ett dygn innan jag kände mig normal igen - inget för mig.

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En halstablett

45. Vem är den roligaste människa du känner? Svårt att välja en. Finns flera

46. Välj ett ärr på din kropp? Ett på hakan som bara syns om jag lyfter upp ansiktet, från en cykelolycka i barndomen.

47. Vad har du för ringsignal? Någon som följde med telefonen.

48. Har du kvar något klädesplagg från du var liten? En tröja min mormor stickat.

49. Flirtar du mycket? Inte just nu.

50. Vart togs din profilbild? Har ingen.

51. Kan du byta olja på bilen? Hade inte haft en aning om var jag skulle hälla den, men jag kan olja cykelkedjan =)

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? Elisabeth George - En strimma av rött.

54. Läser du dagstidningen? Ja på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Amelia och Tara

56. Dansar du i bilen? Nej och inte på cykeln heller.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM, har alltid den på när jag jobbar.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Ett telefonnummer.

59. När var du i kyrkan senast? I februari, på begravning.

Slut på frågor och svar.

Om du känner för att göra den kan du ju hojta till så jag kan komma in och läsa hos dig.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter