Kimmietid

mars 17, 2009

Det blåser bra...

Det är soligt med blå himmel men blåser verkligen friskt.
Jag märkte inget när jag cyklade hemifrån tyckte det var så fint tills jag svängde och fick en motvind som jag verkligen fick kämpa med. Fram kom jag i varje fall.

Återigen är det en massa människor som mår dåligt här på jobb, så jag tvättar händerna hela tiden och håller mig mest på mitt kontor. När 3-4 personer hostar, nyser och snyter sig hela tiden känns risken för smitta stor. Om jag håller mig undan ska det nog gå bra hoppas jag.

7 Comments:

  • At 2009-03-17 12:22, Blogger -Nena- said…

    Hoppas inte vinden vänder tills du ska hem så du får medvind eller ja bäst är ju om det slutar storma förstås.

    Trist med alla sjukor. Fick veta i går på f-mötet att J´s bästis är jätteförkyld så jag kan ju ana vad som är i vänten...

     
  • At 2009-03-17 13:07, Anonymous Anonym said…

    Du får skaffa en flaska handsprit och torka av handtag och sådant också emellanåt. Jag har "bacillskräck" (sjukdomsbaskilusker)så jag vet hur du tänker nu :-) Här blåser det också, som sjutton. Hoppas du slipper motvind när du skall cykla hem sen. Kram!

     
  • At 2009-03-17 13:09, Blogger Kimmie said…

    Nena & Pisan: Jag hoppas på att "flyga" hem =)
    Det är svårt att gömma sig för bacillerna men man kan i varje fall försöka.

     
  • At 2009-03-17 17:39, Anonymous Anonym said…

    Du får skaffa munskydd som de i Kina/Japan bär för alla avgaser i storstan

     
  • At 2009-03-17 18:20, Blogger Kimmie said…

    Annica: Kan bara tänka mig hur mycket man fått höra för ett sådant tilltag - stämningen på jobb är hjärtlig men ibland lite rå.

     
  • At 2009-03-17 18:25, Blogger Hossan said…

    Inte bli sjuk nu!

     
  • At 2009-03-17 19:20, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Nä, jag mår bra är bara omgiven av sjuklingar.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter