Kimmietid

mars 13, 2009

Eländet smälter

Det finns snö kvar men det smälter för fullt så jag hoppas det försvinner snabbt.

Härligt med fredag. Ikväll ska vi beställa pizza för hemleverans skönt att vara lite lat - har tvättid också så lite får jag hålla igång. Funderar på att testa ett bullrecept ikväll, hittade ett på kalljästa frallor som verkade enkelt. Att bara baka ihop allt och låta bullarna stå och jäsa i kylen över natten för att sedan få hembakade frallor till frukost imorgon låter inte så dumt. Får väl se om jag orkar.

Idag har sonen nationellt prov i engelska, han var inte lika nervös denna gången antagligen för att han nu vet hur det går till också är engelska hans bästa ämne.

6 Comments:

  • At 2009-03-13 11:55, Anonymous Anonym said…

    Recept tack..Fort som attan för man vet aldrig när inspirationen försvinner :-D
    Hade jag inte rätt om snön. I fortsättningen så svär hela Sverige så nu kan alla plogar mm säljas till Ryssland.
    Skönt att vara lat och få pizza hemkört mellan varven.

     
  • At 2009-03-13 13:23, Blogger Kimmie said…

    Annica: Recept i nästa inlägg.

    I fortsättningen ska jag börja svära så fort det börjar snöa =)

     
  • At 2009-03-13 13:35, Anonymous Anonym said…

    Jag tror vi tar hämtmat ikväll... det är så skönt att slippa tänka på maten någon gång...

     
  • At 2009-03-13 14:04, Blogger -Nena- said…

    Skönt att få pizzan hemkörd. Här måste vi åka och hämta själv om vi ska ha.
    kan ju vara skönt att slippa det när du ska tvätta.

    Hoppas ni får en bra kväll och att det gick bra för sonen på NP

     
  • At 2009-03-13 15:01, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ibland får man vara lite lat.

    Nena: Det är bekvämt jag har just gjort vår beställning på pizza.nu så kommer pizzan vid 18-tiden.

     
  • At 2009-03-14 07:39, Blogger Hossan said…

    Förr brukade det alltid börja snö när jag sjöng "White Christmas" (inte funkat på julaftnar) och nu har jag även receptet på hur man får snön at försvinna :-) NICE!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter