Kimmietid

mars 14, 2009

Idag är en riktigt bra dag

Jag blir helt lyrisk av att vara utomhus i detta underbara väder. Vi har 9 grader och som den supersvensson jag är så rusade jag så klart iväg och köpte grillkol =)

Min syster hade blivit dunderförkyld så jag stack bara dit och gav henne presenterna och smet sedan iväg - vill inte bli smittad. Hon har inte tålt att komma tillbaka till kalla Sverige efter semestern. När jag kom tillbaka hem igen så bestämde sonen och jag oss för att ge oss ut igen och köpa Jeans till honom. Han har en favoritmodell som finns på KappAhl och där hittade han ett par han gillade, jag hade 25% rabatt där dessutom så det passade bra.

Efter denna cykeltur gick jag ut och satte igång att sopa och fixa på min uteplats, ryckte upp lite gamla fula plantor också som så småningom skall ersättas. Hittade flera små gula krokusar som tittat upp och påskliljorna hade kommit upp en bit de med. Det var när jag gick där som jag började tänka på hur gott det hade varit att grilla - gick och retade mig på att jag redan skurit upp fläskfilén vi ska ha i mindre bitar och lagt i marinad, sen kom jag på att dessa mindre bitar går jättebra att trä på spett och grilla och så blir det. Ikväll ska vi ha grillpremiär med Hossan.

4 Comments:

  • At 2009-03-14 16:48, Anonymous Anonym said…

    Åh, vad jag blir avundsjuk... vi är inte i närheten av den känslan än... Här är det snö kvar och det duggregnar idag. Blä!!

     
  • At 2009-03-14 20:24, Blogger -Nena- said…

    Nu har ni säkert haft er grillpremiär och sitter och tittar på melodifestivalen, just nu är det Agnes som sjunger berättade dottern ;)

    Hoppas att ni haft en bra kväll.

     
  • At 2009-03-14 22:13, Blogger Kimmie said…

    Helga: Underbar kväll satt ute med ett glas vin och grillade, maten blev perfekt.

    Nena: Härligt med vårkänslan.

     
  • At 2009-03-15 07:28, Blogger Hossan said…

    Hossan: Tack för igår! Ja det var riktigt gott med grillat, men vad mätt jag blev! Var lite dåligt social resten av kvällen bara stönade hur mätt jag var. :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter