Kimmietid

februari 24, 2009

Oj vad jag är mätt

Jag var jättehungrig när jag kom hem - hade ätit alldeles för lite till lunch.
Lagade till den Bulgariska korvgrytan - receptet från Allt om Mat som jag testade för några veckor sedan. Den är en blivande storfavorit tror jag både sonen och jag tycker det är jättegott.

Sedan tillbringade jag ca 45 minuter på telefon med min svåger, han behöver ventilera så mycket. Det är jobbigt för mig, men för honom så påverkar det varenda minut av hans dag - deras stora, fina hus känns helt fel just nu för honom. Han stod inte ut i sovrummet så jag hade lite tips om hur han kan byta kontor mot sovrum och det verkade kännas bra för honom. Erbjöd mig att hjälpa honom flytta runt grejer men jag hoppas hans söner kan hjälpa till istället för det vet jag inte riktigt om jag klarar ännu. Vi får se, behöver han hjälp så ställer jag självklart upp -
vi har ju inga blodsband men han är som en bror för mig.

Sedan tryckte jag och sonen i oss Semlorna jag köpt och tittade på Prison Break. Puhh!!
Jag brukar inte äta mer efter middagen så nu är jag proppmätt!!

5 Comments:

  • At 2009-02-24 22:41, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag förstår att det måste vara jobbigt för svågern att gå i allt som var deras. Jobbigt för dig med att lyssna på allt, men han har ju mest förtroende för dig vad jag förstått.

    Har inte ätit någon semla :-(

     
  • At 2009-02-24 23:18, Anonymous Anonym said…

    jobbig tid är det för svågern. Min pappa byggde nytt hus efter mamma dog för det var för många minnen i mitt barndomshem.Som vi har kvar men hyrt ut i olika omgångar.Han kan inte heller sälja trots många år har gått efter mamma dog.
    Hoppas hans söner kan bistå med en hjälpande hand i möbleringen o att det känns bättre sen

     
  • At 2009-02-25 08:02, Blogger Kimmie said…

    Hossan & Annica: Jo, det är inte lätt att vara den som blir kvar heller.

     
  • At 2009-02-25 08:06, Blogger -Nena- said…

    Jobbig period nu för alla och jag kan förstå att det är tungt för svågern att vara i sovrummet.
    Bra tips du gav honom att flytta runt lite i huset.
    Hoppas att sönerna kan hjälpa honom så att du inte behöver.

     
  • At 2009-02-25 09:05, Anonymous Anonym said…

    viktigaste är nog att du finns där för samtal och vänskap. Schysst av dig!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter