Kimmietid

februari 20, 2009

Vill berätta lite mer om gårdagen

Det var så skönt att jag hade med mig - självklart sonen men också min exman, han är en riktigt bra vän och han stöttar oss alltid när han kan. Vi anlände till kapellet när det var rätt få personer där.
Några av systerns kollegor hade redan kommit och såklart den jag fasade för att träffa, min syster som jag (och de flesta andra) har en oerhört komplicerad relation till. Jag tänkte att en dag som denna glömmer man sånt trams och gick fram till henne där hon stod tillsammans med någon äldre dam som jag inte känner och sin man. När jag sa hej och tänkte ge henne en kram räckte hon fram handen och skakade som man gör med främlingar, sedan ignorerade hon mig och pratade med den äldre damen - hennes man bara nickade hej och gick sedan iväg. Då tog min exman mig i armen och vände mig och började prata om något annat - han förstod. Som tur var kom då min andra systers vuxna söner och de gick direkt fram till oss och kramade om oss och pratade. Fina killar!
Hur ceremonin i övrigt gick har jag redan berättat och den var så fin och så fruktansvärt plågsam samtidigt. Musiken var nästan för välvald - det fanns så många minnen till den.
Mötet med kusinen efter så många år var också fint - han har inte sett mig sedan jag var 21 år och när jag räckte fram handen för att hälsa öppnade han stora famnen och kramade om mig - så som ett syskon borde göra.

Konflikter har alltid funnits med denna syster - men de har aldrig varit riktade mot mig (och det är inte bara jag nu heller utan resten av syskonen också). Jag försöker tänka att hon kan inte var lycklig och ge henne en chans varje gång men ärligt - får man vara hur elak som helst?

5 Comments:

  • At 2009-02-20 21:25, Blogger -Nena- said…

    Så skönt att du och din ex-man har sådan bra relation och att han finns där för inte bara sonen utan även för dig.
    Sådana människor är guld värda.

    Det där med syskon och konflikter har och är jag ju också i och det är inte roligt, syskon ska ju ta hand om varandra och finnas där tycker man.
    Men nej man får inte vara hur elak som helst och någon gång måste man nog ta beslutet att inte ge dem fler chanser, även om man egentligen hoppas på att det någon gång ska bli om inte bra så nästan i alla fall.

    Stora kramen till dig!

     
  • At 2009-02-20 21:38, Blogger Kimmie said…

    Nena: Tack Nena, skönt med stöd. Varför ska det vara så svårt att bara vara snäll.
    Exmannen är en pärla, även om man inte passar som gifta så kan man tycka om varandra ändå.
    Det stör nog min syster också eftersom hon har två ex (pappor) som hon inte tål. Kram tillbaka!

     
  • At 2009-02-20 21:55, Anonymous Anonym said…

    Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga men jag förstår din känsla till 100%. Jag har slutat ge mina två bröder en chans längre. Det är liksom inte värt det.

     
  • At 2009-02-20 22:02, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det är svårt att säga något om, det är ju så personligt. Men man blir så besviken varje gång eftersom jag är dum nog att alltid lämna dörren öppen för en bättre relation - vi är trots allt syskon. Men jag är rätt trött på att be om ursäkt när jag inte ens vet vad jag ber om ursäkt för.

     
  • At 2009-02-21 04:33, Anonymous Anonym said…

    FY vad nesligt gjort! Näää, SÅ får man inte bete sig och absolut inte en sådan dag. Men det är som du säger att hon kan helt enkelt inte må bra!
    Jag förstår dig precis och din vilja att låta dörren stå öppen.
    Tycker att det hade varit mer normalt om hon hade velat gräva ner sin stridsyxa om så bara för den dagen. Men tydligen inte, nä hon var tvungen att ställa till med något och såra de syskon hon har kvar. USCH och FY säger jag bara!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter