Kimmietid

februari 21, 2009

Melodifestivalen

Vilken jättebra omgång, lite orättvist att så många bra bidrag hamnade i samma deltävling.
Jag tyckte att EMD, Mikael Rickfors och BWO var jättebra. Visst sjunger Molly jättebra men att skicka en svensktoppslåt utomlands brukar inte funka så bra. Killarna med världens längsta gruppnamn som jag inte kommer ihåg var också bra. Nästa vecka kommer festivalen hit!
Alltså till Malmö och till vår nya superfina Arena - ska bli spännande att se.
Jösses, vilken melodifestivalnörd jag är =)

6 Comments:

  • At 2009-02-21 22:15, Anonymous Anonym said…

    Hej! Jag tyckte EMD var bäst. Molly var jätteduktig och BWO var ok. Hoppas EMD vinner hela skiten :-) Jag tror att vi svenskar av naturen är melodifestivalnördar :-D
    Hoppas du får sova gott! Kram! :-)

     
  • At 2009-02-21 22:57, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Härligt, ännu en melodifestivalnörd. Sov gott du också.

     
  • At 2009-02-22 06:54, Anonymous Anonym said…

    Jag trodde att jag drabbats av melodifestivalsbaciller i övermängd för jag tyckte också att det var en bra omgång. :-)

    Jag som inte trodde att jag skulle orka titta på "hela" nu när jag var hemma, men jag var tvungen att höra vad Petra Mede skulle säga :-D

     
  • At 2009-02-22 11:04, Blogger -Nena- said…

    Förr innan alla deltävlingar och röstningar hit och dit var jag ett jättefan av melodifestivalen.
    Nu tycker jag mest det är jobbigt och rörigt men ser det till en viss del i alla fall.
    Visst var det en bra omgång och som du säger, synd att många bra är med på en och samma gång.

    Ska du vara med i Arenan på lördag eller?
    J har en kompis som ska dit på genrepet på fredagen.

    Ha en skön söndag.

     
  • At 2009-02-22 14:06, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä, tyvärr ska jag inte vara där det blir tittande hemifrån - men det är kul ändå att det är från vår nya fina arena.

     
  • At 2009-02-23 08:57, Anonymous Anonym said…

    Jag gillade också gruppen med långa namnet!! Molly sjöng verkligen jättebra, men som du sa... en ballad med svensktoppsklang - nja...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter