Kimmietid

januari 27, 2009

Ny cykel på plats där hemma


De ringde lite efter 11 och sa att de var på väg så då cyklade jag hem och mycket punktligt kom de med stora lådan. Jag hann med att ta ut cykeln ur lådan och kolla så att delarna som inte redan var monterade fanns med och att den såg hel och fin ut - det gjorde den.
(Bilden är på cykeln jag köpte - från affärens katalog.)

Precis när jag skulle gå hemifrån kom sonen hem från sin korta skoldag, han skulle hjälpa till efter jag gått med att dela upp den jättestora pappkartongen i mindre delar så kan han och jag slänga det i sopsorteringen ikväll. Skönt med lite hjälp.
Så får vi se om jag sätter igång att skruva ihop resterande delar ikväll eller om jag spar det till helgen. Måste köpa ett lås och montera på också.

Nu finns den där i varje fall och det känns bra.

7 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter