Kimmietid

januari 28, 2009

Det var supergott!

Killen har talang! Sonen lagade middag och maten blev verkligen jättegod.
Det smakade som något jag lätt kunde beställt på kinarestaurang. Han hade börjat marinera kyckling direkt efter skolan och sedan stod han och hackade för fullt när jag kom hem.
Jag blev verkligen imponerad av hur gott det var.

Under eftermiddagen var sonens pappa här hemma (när jag var på jobb) och hjälpte mig med ett litet problem jag hade med den nya cykeln, fick inte riktigt rätt på bakhjulet + att bromsarna framtill skrapade mot hjulet. Nu är den perfekt. På lunchen på jobb var jag en tur till
systembolaget och köpte en hög med blandade ölflaskor till sonens pappa som jag ställde i en kasse bredvid verktygslådan - så när han kom hit för att hjälpa så hittade han den - han blev nöjd med bytet. Idag har varit en bra dag - nu ska jag bara sova gott inatt också så blir den perfekt.

5 Comments:

  • At 2009-01-28 19:43, Blogger -Nena- said…

    Bra att du fick hjälp och att det blev ett bra byta.

    Kul att det blev bra och gott med maten.

     
  • At 2009-01-28 20:33, Blogger Hossan said…

    Då är det sonen som står för matlagningen nästa gång jag kommer hem till er? Eller han har inte tagit över helt och hållet? ;-)

    Jag är verkligen imponerad av honom - han är så mogen för sin ålder!

    Skönt att det är klart med cykeln med.

     
  • At 2009-01-28 20:53, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, ibland behöver man lite hjälp - sonen var jätteduktig.

    Hossan: Nu är jag hans mamma och kanske lite partisk men det var verkligen jättegott - vår deal är att han ska fixa middagen i varje fall några gånger i månaden när han går på gymnasiet, mer om han vill.

     
  • At 2009-01-29 13:45, Anonymous Anonym said…

    Tänk vad bra att ni kan hjälpa varandra!! Alla blir glada då ju!!

    Vilken kille du har till son. Kan han lära min son ett och annat?

     
  • At 2009-02-01 21:37, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag älskar att han har lite matlagningsintresse eftersom det är ett stort intresse för mig och det har man nytta av hela livet.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter