Kimmietid

januari 09, 2009

Biobesök och China Box

Sitter här alldeles svettig - det får nog bli en dusch till. Granen är ute, jag kunde inte hålla mig ville ha det jobbiga överstökat. Jag kan alltså inte bara slänga ut granen utan måste klippa och såga ner alla grenar i påsar - det blev många påsar. Stammen ligger på uteplatsen - där kan den ligga till en dag med fint väder då jag kan såga den i bitar också.

Hossan och jag har haft en bra kväll, vi träffades i City och gick och åt på China Box - enkelt, billigt och gott och så går det snabbt också vi hade ju inte så jättemycket tid före filmen.
Sedan såg vi "Allt flyter" som jag tyckte var hur mysig som helst.
Efter allt strul så har dagen gått bra, min cykel var klar så jag kunde hämta den på lunchen när jag fick skjuts dit, så då hämtade jag bara den och cyklade tillbaka till jobb. Sonens cykel blev fixad med hjälp av sonens pappa - skönt. Känns bra när några saker bara flyter på som de ska också. Hade tur med bussarna också - när jag skulle åka till bion kom bussen direkt när jag kom fram till hållplatsen och när vi skulle hem var det 1 minuts väntetid.

Imorgon är det städdag men lite lugnt får jag nog ta det eftersom både armar och rygg känns av efter allt slit med att bära cykel och pulvrisera gran.

3 Comments:

  • At 2009-01-10 07:31, Blogger Hossan said…

    Tack för bion och en trevlig kväll!

    Jösses vad du varit flitig, förstår om du har riktigt ont i dina händer och armar efter både cykel och granarbete.

    IDAG vinner vi väl på Lotto!?

     
  • At 2009-01-10 08:44, Anonymous Anonym said…

    Jaha, då kanske man skulle gå och se den filmen.

    Skönt att cykelstrulet är över.

     
  • At 2009-01-10 12:12, Blogger -Nena- said…

    Låter som en bra kväll. Skönt efter allt cykelelände.
    Filmen skulle jag också vilja se, det får det kanske bli en dag.

    Ta det lugnt med städningen och ha en bra lördag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter