Kimmietid

januari 06, 2009

Sista lediga dagen på ett tag

Ja, förutom helgerna då förståss. Har varit ute och flängt runt en del. Har köpt en ny mixerstav eftersom min gamla har lagt av, en sekatör - så att jag kan klippa ner granen till helgen.
Idag kunde jag cykla - skönt. Man får var uppmärksam på eventuella isfläckar men det är inte is överallt.
Så har jag börjat lite smått att ta bort några julsaker, granen åker bort i helgen och ljusstakarna får nog stanna någon extra vecka - ljuset är så mysigt.
Nu är tvätten igång och jag ska ta och koppla av en stund med en kopp kaffe.

4 Comments:

  • At 2009-01-06 13:56, Anonymous Anonym said…

    Jag hjälper gärna till med granen - låter som en bra syssla att avreagera sig på :-)

    Du får vara försiktig när du cyklar, väglaget är verkligen förrädiskt - ändrar sig på bara några minuter ibland.

     
  • At 2009-01-06 14:11, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jag ska nog klara granen själv, försöker göra det lite stillsamt så att barr inte ska sprida sig =).

    Jag är försiktigt, hjälmen är på.

     
  • At 2009-01-06 15:50, Anonymous Anonym said…

    Jag som såg fram mot att hugga granen i bitar :-)
    Men vi kan kanske elda upp den på uteplatsenoch samtidigt grilla korv? Det blir väl granrökt korv då?

    Det var skönt att prata med dig! Du får säga till om jag tjatar för mkt eller om du bara vill att vi pratar om något annat.

     
  • At 2009-01-07 00:19, Anonymous Anonym said…

    Vi har kvar gran och ljustakar till Knut. Men de flesta tomtarna ryker nu.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter