Kimmietid

januari 05, 2009

På jobb

Inte mycket folk här idag - de flesta börjar inte förrän på onsdag.
Iskallt är det och jag vågade mig inte på att cykla på is så jag promenerade till jobb imorse.
Tog ca 40 minuter, går man på sommaren och i gymnastikskor så tar det lite mer än 30 minuter - blir ju lite tyngre i tjocka vinterskor och när det dessutom då är halt. Men bra motion är det nog. Det blir väl en 40 minuters promenad till ikväll när jag ska hem.
Hoppas is-eländet försvinner snabbt. Jag kan åka buss men det är trassligt och tar inte så mycket mindre tid. Jag vill helst förflytta mig med min cykel.

3 Comments:

  • At 2009-01-05 17:00, Blogger Hossan said…

    Det där låter inte särskilt kul - nog för att det är bra med motionen, men det får du när du cyklar med. Så kallt som det varit idag! Hoppas du inte blev helt stelfrysen på väg hem!

     
  • At 2009-01-05 17:11, Blogger -Nena- said…

    Hoppas att det snart släpper så att du kan cykla igen.
    Det är inget kul att gå när det är halt.
    Hoppas att det gått bra på jobbet idag, har tänkt på dig.
    Sköt om dig.

     
  • At 2009-01-05 17:53, Blogger Kimmie said…

    Hossan & Nena: Tack för era snälla kommentarer. Är helt slut i kroppen nu man går lite på helspänn när det är halt. Men imorgon är en skön ledig dag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter