Kimmietid

oktober 30, 2012

Är det fel på mig....?

Var iväg på ett nätverksmöte för att träffa människor som jobbar med liknande saker som mig i eftermiddag, herregud vilken gnällfest! Ja, visst är jag överbelastad med arbete och så är även de! Men det blev lite löjligt, allt var chefernas fel och livet var så besvärligt att jag satt rätt mållös. Tvekar om jag kommer att gå på fler med just denna grupp.

Igår hade jag däremot ett jättepositivt möte, med en av dessa chefer som tydligen gör livet till ett helvete på jorden. Jag jobbar ju inom kommunen och lönerna är som jag nämnt tidigare inte så bra. Men de kunde i mitt fall välja inom en skala som skiftade rejält. Mina chefer valde alla att ge mig det högsta de kunde och alla hade lämnat en åsikt om varför - det värmde hjärtat. Jag ligger fortfarande en bra bit under vad jag tjänade för några år sedan på mitt gamla jobb men uppskattningen kändes fin och som oftast cyklade jag hem med ett leende på läpparna.

4 Comments:

  • At 2012-10-31 07:12, Anonymous Anonym said…

    Uppskattning är inte bara pengar. Det har du fått bevis på :)
    /Annica

     
  • At 2012-10-31 17:15, Blogger Kimmie said…

    Annica: Så rätt, jag är fortfarande glad över det mötet =)

     
  • At 2012-11-01 10:31, Anonymous Helga said…

    Vad trist med gnällspikar. Det är ju inte så upplyftande precis om det inte ges förslag till förbättringar etc.

    Kul att du får positva strokes på jobbet!!!

     
  • At 2012-11-01 17:02, Blogger Kimmie said…

    Helga: Precis, om man ska klaga får man hitta på något sätt att förbättra inte bara gnälla =)
    Blev jätteglad för både löneförhöjningen och alla snälla ord.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter