Kimmietid

oktober 13, 2012

Fy f-n vad gott!

Har haft en skaparkväll =) vid spisen, problemet är ju ofta då att man inte kan göra om det exakt likadant =). Hade en stor bit fläsk ytterfilé som jag skar i mindre bitar och stekte upp.

I en annan stekpanna fräste jag upp strimlad bacon, och i en tredje purjolök,skivad morot och finhackad vitlök. Slängde ihop allt i en gryta och slängde i lite vatten, mycket grädde, några skvättar soja, en del av min favorit som är med i mycket av min matlagning kalvfond, diverse kryddor. Har ingen aning om mängden av varje sak jag gillar att smaka av efter hand. Det blev helt vansinnigt gott =)! Jag och sonen har suttit och stönat och suckat över den goda middagen. Så blev det mycket också så flera luncher hamnar snart i frysen.

Sonen har varit iväg en stor del av eftermiddagen hos en studiekamrat, de har startat en grupp som ska plugga tillsammans. Blir lite stolt när han tillbringar 3 lördagstimmar med att sitta och plugga. Har sagt att de gärna får vara här nästa gång - de blev bortskämda med mat, dryck och allt möjligt hemma hos den kompis de var hos som kommer från en kultur där man är väldigt gästvänlig, jag vill väldigt gärna återgälda detta och visa att vi faktiskt kan vara sådana vi infödingar också.

Hoppas ni har en fin helg!

2 Comments:

  • At 2012-10-14 06:56, Anonymous Anonym said…

    Diverse kryddor? ge mig lite innehåll av dem och jag vill prova på denna gryta :)
    Annica

     
  • At 2012-10-14 12:35, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det var nog mest salt, svartpeppar och frysta örter. Kalvfonden och kinasojan ger mycket smak så det krävs inte några stora mängder.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter