Kimmietid

mars 01, 2012

Första dagen vid mitt nya skrivbord och en stor dag!

Bordet är i samma rum så jag har inte flyttat långt, av praktiska skäl flyttade jag några meter. Nu sitter jag vid rätt telefon och har alla nya pärmar och papper inom räckhåll. Idag har det varit riktigt mycket men det har gått bra, har löst mer problem än normalt =).
Den vanligaste reaktionen när folk har kommit in i rummet har varit vad har hänt?
Jag kan inte jobba i totalt stök, kollegan städade och sorterade igår och imorse tog jag ca 30 minuter till att få min ordning på saker - så nu syns skrivbordet, det finns lika mycket att göra men det ligger i olika märkta korgar. Jag är lite störd när det gäller ordning =). De flesta som kom in tyckte att det var nog en rätt bra störning ändå. Har pratat med f.d kollegan ett par gånger idag ändå, först behövde jag fråga en sak och sedan behövde hon min hjälp med en grej.

Så är det en stor dag idag också - HOSSAN FYLLER ÅR!!!! GRATTIS

5 Comments:

  • At 2012-03-01 18:40, Anonymous Pisan said…

    Grattis Hossan!

    Jag är också ett ordningsfreak, känner igen mig i det du skriver. Hade det också så på mitt skrivbord förut nr jag jobbade. Ha en fin torsdagskväll! Kram! ♥

     
  • At 2012-03-01 20:44, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Livet är enklare när man vet var allting är =)!

     
  • At 2012-03-02 10:35, Anonymous helga said…

    Ja, det måste kännas lättare när man får ordning på skrivbordet ;)

     
  • At 2012-03-04 10:22, Anonymous oskrivnablad said…

    Jag gillar det där med att sortera upp saker i högar, märka pärmar osv... Konstigt att jag inte hamnade på ett kontor egentligen :-) Kan tänka mig att det ser fint ut på ditt skrivbord. Hoppas du har en skön helg som kanske inkluderade lite firande av Hossan med? :-)

     
  • At 2012-03-04 11:02, Blogger Kimmie said…

    Helga: Mycket lättare att hitta saker.

    Oskrivna blad: Firandet av Hossan blir nästa helg, hon är sjuk den stackaren.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter