Kimmietid

februari 21, 2012

Kursdag

Idag har jag varit på kurs, den för mig nya delen som jag ska ta över efter kollegan.
Det gick riktigt bra, jag och kollegan har tränat - jag har fått göra det jag egentligen inte har behörighet till med henne vid min sida och det har gått bra.
Även cheferna har stöttat upp med att de bett mig om hjälp med henne som åskådare och det gjorde stor skillnad idag. Jag kände mig säker och att jag redan kunde väldigt mycket - Så skönt. Efter en stund kom en av lärarna fram och frågade om jag gått kursen tidigare =), (de såg hur vi löste uppgifterna på skärmar) och jag förklarade varför jag kunde så pass mycket redan och då blev jag satt på att handleda en stackare som bara kastats in och inte haft någon info alls. Det kommer absolut att dyka upp situationer när jag inte vet hur jag ska göra men jag har fått rätt bra kontakt med supporten (även här med hjälp av kollegan som ska sluta) så jag känner att jag har någon att fråga.

Sonen har nu lov och är fortfarande sjuk, så trist! Han har nästan helt tappat rösten.
Det är något som går nu flera kollegor på mitt jobb har varit hemma i mer än en vecka med liknande symptom. Han har ingen feber men är jättehes, trött, förkyld och har ont i halsen.

4 Comments:

  • At 2012-02-22 16:34, Blogger -Nena- said…

    Trist med dessa sjukor.
    Krya på sonen!

     
  • At 2012-02-22 20:54, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, nu har han varit sjuk i snart en vecka =( pestigt lov!

     
  • At 2012-02-23 18:14, Anonymous oskrivnablad said…

    Det är sega förkylningar som härjar :-(
    Hoppas att han snart är pigg.
    Skoj att få i uppdrag att supporta nya :-) Var stolt!!

     
  • At 2012-02-23 20:24, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Ja har haft flera kollegor med evighetsförkylningar.

    Synd att han missat nästan hela lovet men samtidigt bra att han inte missat någon skola. Nu ser vi lite ljusning.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter