Kimmietid

februari 26, 2012

Behöver mer helg

Har haft ganska fullt upp med fixande under helgen, presenter är fixade till kollegan - jag hittade en snygg karaff, en rolig väskpåse att sätta presenterna i och sen hade jag 125,- kvar så då gick till ett ställe som säljer nötter, torkad frukt och liknande i lös vikt och de gjorde en snygg påse med blandat sådant.
Så har jag putsat alla fönster, solen gjorde att allt smuts syntes så tydligt att det inte gick att stå ut med =). Lite annat städande såklart.

Här blev det en lång paus =), Har nu en skinkstek på spisen - vi ska ha den till middag imorgon - jag hade tagit ut den ur frysen och sedan bestämde sonen sig för att äta ute med kompisar, de ska på bio ikväll så då lagar jag till den och behöver då bara fixa potatis imorgon - skönt. Ett pass på promenadbandet har också hunnits med.

Nu blir det bara lugn resten utav Söndagen, några extra helgdagar hade suttit fint nu annars =) men det kommer ju. Det är inte så långt till Påsk.

6 Comments:

  • At 2012-02-26 19:32, Anonymous oskrivnablad said…

    Flitens lampa lyser verkligen :-) Men ibland är det lika bra å köra på när man har ångan uppe. Hoppas du har det lugnt och skönt nu :-)

     
  • At 2012-02-26 19:54, Blogger -Nena- said…

    Ja fönsterna är verkligen i behov av en tvätt här hemma också...maken får göra det men jag får kanske hinta om det lite ;)

    Skönt att sonen är så pass bra igen så han kan roa sig innan skolan börjar igen.

     
  • At 2012-02-26 20:13, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Som du säger - när man ändå är igång =) Nu slappar jag.

    Nena: Det gjorde enorm skillnad med tvättade fönster, du får ge maken en liten hint. Jättekul att sonen får ha lite kul efter ett pestlov, han är fortfarande lite hes men annars återställd.

     
  • At 2012-02-27 10:17, Anonymous Christel said…

    Mina fönster behöver också tvättas men jag är ganska duktig på att ignorera det. ;-)

     
  • At 2012-02-27 17:49, Anonymous Helga said…

    Min helg var väldigt späckad också. Maken fyllde ju jämnt så det var fest för 40 personer hemma... Puh!

    Jag putsade också fönster innan festen - skönt att det gjort - iaf på bottenvåningen...

     
  • At 2012-02-27 18:55, Blogger Kimmie said…

    Christel: Den skarpa solen i helgen gjorde det omöjligt =)

    Helga: Oj vad kul men mycket jobb också med så stor fest. Hoppas ni hade riktigt kul.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter