Kimmietid

juli 12, 2011

Tiden tog ett skutt

...bara här på bloggen, den har gått som vanligt annars. Jag njuter till fullo av min semester och har hunnit med en massa umgänge sedan sist jag skrev. I Lördags var Hossan och väninna C här och vi hade en härlig kväll där vi kunde sitta ute på min uteplats nästan hela kvällen. Vi grillade, drack vin och snackade en massa om allt och inget. I söndags hade jag besök av en kollega och även då kunde vi sitta ute och njuta. Igår var en pausdag från besök =) och sonen var iväg på LAN hos en kompis och kom hem först tidigt imorse. Han ligger nu och sover.

Ikväll kommer min syster & Hossan och då ska vi äta lite gott och förhoppningsvis kunna sitta utomhus igen. Jag har helstekt fläskfilé som ska serveras kall liggande i en marinad. Så ska jag göra ugnsbakad färskpotatis, gjorde det i Lördags och de blev så goda. Lite olja, lite balsamvinäger, lite honung, kryddor och in i ugnen med dem. Sen klippte jag över färsk timjan och hackad rödlök när jag skulle servera dem de är värda att gå i repris =). Så har jag köpt en liten Prinsesstårta, vi är inte så många så jag tycker att det räcker så. Jag fyller år idag så detta blir mitt firande. Så nu hoppas jag att det fina vädret håller i sig så att man kan ha en skön dag utomhus.

2 Comments:

  • At 2011-07-13 09:40, Anonymous Pisan said…

    STORT GRATTIS i efterskott då!! :-) Hoppas du hade en riktigt härlig födelsedag! Fick du några fina presenter? KRAM! ♥

     
  • At 2011-07-13 11:25, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack Pisan, jodå fina presenter fick jag absolut och trevligt sällskap också =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter