Kimmietid

juli 05, 2011

Bakdags

Blev så extremt sugen på Bagels igår så nu är jag igång och bakar för fullt. Två stora degar står och jäser i köket. Lika bra att göra en drös eftersom det är rätt mycket jobb att göra dem.
Sonen ska iväg och jobba om ett tag - han jobbar mitt på dagen passet idag.
Själv ska jag som sagt baka och sedan får vi se hur varmt det är ute ifall jag pallar med en promenad.

Behövde lite bakgrejer så jag har redan hunnit med att besöka ICA idag och handlade då också hem till att göra Canneloni till middagen ikväll. Gjord på färsk pasta är det så gott!

2 Comments:

  • At 2011-07-06 17:17, Anonymous Helga said…

    Oj, bagels har jag aldrig provat att baka men har ätit köpta förstås både i USA och här hemma. Gott!

     
  • At 2011-07-07 00:07, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jättegott men lite småbökigt - värt det när man är klar =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter