Kimmietid

april 22, 2011

Hämnden

Har just tittat på en film som var så fantastisk att jag nästan skulle kunna se den en gång till nu direkt. Susanne Biers film Hämnden som vann en Oscar för bästa utländska film i år.
Jag hade stora förväntningar, jag älskar dansk film, jag är ett fan av Mikael Persbrandt och så blev den dessutom rekommenderad av sonens pappa som inte brukar vara intresserad av skandinavisk film men vars smak är väldigt lik min - och den MER än levde upp till vad jag förväntat mig. Jag kommer att se den igen, dock inte ikväll =).

Om denna film hade varit amerikansk så hade den vunnit många fler Oscars - pojken som spelar Christian hade helt klart varit nominerad den killen kan gå långt. Härligt med BRA film!

4 Comments:

  • At 2011-04-23 10:03, Anonymous Pisan said…

    Kikar in och önskar dig en riktigt glad påsk! Kram! ♥

     
  • At 2011-04-24 11:09, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Tack detsamma

     
  • At 2011-04-24 12:31, Anonymous Anonym said…

    Tack för senast!

    Den måste jag också se!

    Hossan

     
  • At 2011-04-24 20:48, Anonymous -Nena- said…

    Stod och höll i den här om dagen men satte den igen för att jag inte är så glad för danska filmer men då kanske man ska ge den en chans i alla fall.
    Persbrandt gillar jag ju.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter