Kimmietid

juni 04, 2010

Härligt med sommar

Idag har vi riktig sommarvärme här i Malmö, det var varmt igår också men då blåste det en hel del. Idag är det både varm och lugnt - Jätteskönt! Har just kommit in efter flera timmar utomhus.

Jag har varit iväg och inhandlat en stor säck grillkol och några tomatplantor som jag planterat på uteplatsen. Får vi väl se om det blir något - jag har gjort det förr och då har det gått bra så det blir kul att se. Minns när jag bodde hemma hos föräldrarna och gick ut i trädgården och plockade både sallad och tomater så oerhört fräscht och gott. Nu har jag ju inte någon stor trädgård att plantera i men några tomatplantor får plats. Lite gräslök och smultron har jag också förutom blommor.
Sen har jag suttit på uteplatsen och bara njutit, först en stund för att få lite sol i ansiktet och sedan under parasoll och läst. Fullständig njutning!

Sonen kom hem efter avslutad praktik, han hade fått två tröjor och 500,- av chefen och ett utlåtande som sa Exemplarisk praktikant. Alltid kul.

Nu ska jag snart sätta igång med middagen som blir "Quesedillas".

2 Comments:

  • At 2010-06-04 19:23, Anonymous Helga said…

    Visst är det mysigt med lite egenodlat även om det inte ryms så mycket. Kul att sonens praktik gick så bra!!!

     
  • At 2010-06-04 19:29, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det är något visst med det helt klart!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter