Kimmietid

juni 02, 2010

Man kan tro att jag campar

Efter ett flertal grå och regniga dagar så har denna dagen varit helt underbar.
Det är märkligt hur snabbt det kan svänga - igår cyklade jag i regn med fleecetröja och regnjacka - idag promenerade jag i tenniströja och capribyxor och blev för varm =).

Jag hoppas att det håller i sig för min spis håller på att helt lägga av, jag behöver kunna grilla de närmsta dagarna. Det började när jag höll på att baka den andra tårtbotten till den Carrotcake som sonen ska ha med sig på fredag.
Som tur var så var det bara några minuter kvar av baktiden när plötsligt "grillelementet" (heter det så) i toppen av ugnen började glöda. Jag hade inte spisen på grill när jag bakade, sen började det ramla ner glöd och plötsligt så var det bara ett par punkter på grillelementet som fortfarande var glödande resten slocknade. Så kakan blev i varje fall klar och jag tänkte att vi kan klara oss några dagar utan ugn bara vi har plattorna. Jag mailade till fastighetsskötaren för jag tänkte att det är inte akut några dagar klarar vi oss.
Men, men ikväll skulle jag steka upp lite pyttipanna till mig själv och då var den stora plattan död den också, just nu funkar en platta och det är inte riktigt tillräckligt.

Jag får ringa dem imorgon för nu blev det plötsligt mer akut, känns nästan som jag campar =) spisen död och kallvatten i duschen.
Nåja, om vädret håller i sig kan jag förhoppningsvis grilla imorgon och koka potatis på den platta som funkar.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter