Kimmietid

juni 06, 2010

6:e Juni hos oss

Inget storslaget firande direkt, men underbart vackert väder och jag var ute och satte upp min fasadflagga som jag har på uteplatsen direkt imorse.

Vi har haft en lugn dag, jag och sonen. Båda har bara hängt här hemma.
En hel del tid på uteplatsen för min del, mestadels under parasoll för det har varit skarp sol under eftermiddagen. Härligt!
Nu ikväll har vi grillat, idag blev det grillspett - härligt gott!
Har lagt av med ideén att blanda allt på samma spett de senaste åren utan nu kör vi bara kött på några spett, blandat prinskorv och bacon på några och bara grönsaker på några så är det lättare att få allt lagom grillat.

Imorgon startar terminens sista skolveckan för sonen, han börjar 8,15 imorgon men tycker nu plötsligt att detta är sovmorgon efter de senaste veckornas tidiga morgnar =). Om någon vecka går vi båda och driver här hemma - måtte det bli ändring på det snart för min del.

5 Comments:

  • At 2010-06-06 19:19, Anonymous Helga said…

    Mycket firande nu... först midsommar o sen nationaldagen ;)

     
  • At 2010-06-06 21:27, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, allt på en gång helt plötsligt =)

     
  • At 2010-06-06 23:39, Anonymous -Nena- said…

    Så gör vi också när vi har grillspett, mycket lättare.

    Hoppas att du får ett jobb snart.
    Förstår att det är sovmorgon för sonen efter tidiga dagar innan =)

    Lät mysigt med för tidigt midsommarfirande.

     
  • At 2010-06-07 08:20, Blogger Kimmie said…

    Nena: Vårt tidiga midsommarfirande var lyckat, en rätt kul idé av min syster =)

     
  • At 2010-06-07 12:38, Anonymous Pisan said…

    Håller tummarna för dig att du får ett positivt jobbesked snart! Här börjar sommarlovet denna veckan, vi har avslutning på torsdag. Har barnen 3 veckor nu, härligt :-) Sen blir jag i o f s utan dem i 2 veckor...
    Önskar dig en fin måndag! KRAM!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter