Kimmietid

december 29, 2009

Det blev inte riktigt som vi tänkt

Sonen steg upp och satte igång sin dator och då var där något problem med den, han började givetvis fixa med den med en gång och kom fram till att han inte kunde lösa det själva utan att installera om allt och då skulle han förlora en massa han hade i den. Han ringde sin pappa som tyckte att han kunde försöka ringa pappans kompis som jobbar med datorer och han var superschysst och sa jag kommer med en gång, så han kom och sonen tryckte i sig frukost medan de höll på och sedan blev det stress iväg för att han skulle hinna till bion. Vi får se hur det gick sedan, datorn står och jobbar med något som jag inte vet vad det är. Han hade tur som kunde få hjälp av den där killen med en gång, han är alltid upptagen. Han bor runt hörnet från oss och det var nog därför han kunde ta ett snabbesök här med en gång. Sonen bör vara hemma vid fem/halvsex-tiden så då blir det väl direkt på att fixa igen. Hoppas de lyckats lösa problemet.
Han har en extra hårddisk och på den fanns en del av hans grejer så allt går inte förlorat om det inte löser sig nu. Så nu blev det inte så att jag kom iväg, kanske ska jag ta mig en promenad nu - det är fantastiskt väder ute.

7 Comments:

  • At 2009-12-29 15:53, Anonymous -Nena- said…

    Vilken tur att han fick hjälp och jag hoppas att det som finns i burken går att rädda.
    Det är så jobbigt när sådant händer.

    Ja idag har det varit väldigt fint väder.
    Skönt!

     
  • At 2009-12-29 18:52, Anonymous Pisan said…

    Vad bra att han fick hjälp med datorn så fort. Hoppas den funkar som den ska nu. Ha en fin tisdagskväll! Kramen! :-)

     
  • At 2009-12-29 18:52, Blogger Helga - precious said…

    Aj då... alltid är det nåt med datorerna. Jag har börjat spara på usb-minnen för att ha saker kvar i värsta fall. Bra att ni fått hjälp och hoppas det löser sig nu då...

     
  • At 2009-12-29 18:55, Anonymous Annica said…

    Är så tacksam för min externa hårddsik då min dator sagt stopp nu räcker det.Visst har man väl alltid en del program som man inte flyttat över och man svär över det sen..Hoppas sonens dator gick att åtgärda utan formatering

     
  • At 2009-12-29 19:28, Blogger Kimmie said…

    Alla: Det ser ut som om den ena hårddisken har gett upp men han hade tydligen nyligen flyttat över en hel del grejer till andra platser så han klarar sig ett tag och har fått igång datorn. Han har ett par datorer så han har fixat till det så han klarar sig just nu.

     
  • At 2009-12-29 22:19, Blogger Hossan said…

    Skönt att det verkar lösa sig, men det är aldrig kul när hårddisken ger upp - varför kan de inte hålla i evighet???

     
  • At 2009-12-29 23:32, Blogger Kimmie said…

    Tydligen är det bara den extra han själv satt dit från början så det är gott om utrymme ändå och han kan få tillbaka vad han hade för under 500,- så det blir nog bra.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter