Kimmietid

november 04, 2009

Äsch nu snöar det också

Det kan jag verkligen vara utan, men det verkar inte lägga sig på marken så då kanske det försvinner lika snabbt som det kom - man kan alltid hoppas.

Ikväll ska sonen och jag ha hamburgare till middag, ville ha något enkelt för jag ska steka upp en hel drös med kycklingfilé som jag sedan fryser in och ska ha till en maträtt till buffén på lördag. Det är bra med grejer man kan förbereda, blir en hel del fixande ändå när det ska göras mat och tårtor till 10 personer.

Är som vanligt trött som ett vrak och vill helst av allt hem till soffan.

6 Comments:

  • At 2009-11-04 15:31, Anonymous -Nena- said…

    Ja snön kunde vi verkligen vara utan.
    Det är inte minusgrader här men det känns så eftersom det blåser som det gör.

    Skönt med mat man kan förbereda så annars blir det ju så mycket jobb innan kalaset.
    Vi kör smörgåstårta här hemma på lördag eftersom jag inte vet hur många och när folket kommer... det är också smidigt.

     
  • At 2009-11-04 15:48, Blogger Kimmie said…

    Nena: Smörgåstårta är supergott!

     
  • At 2009-11-04 17:38, Anonymous Annica said…

    Snön får ni gärna behålla säger jag bara och blåser allt vad jag kan för den inte ska komma hitåt. Fast jag hörde nåt skit om det på radion tyvärr.

     
  • At 2009-11-04 18:20, Blogger Kimmie said…

    Annica: Eländet har övergått i regn och det föredrar jag. Hoppas ni slipper.

     
  • At 2009-11-05 10:02, Blogger Helga - precious said…

    Det är kul med middag för många, men det gäller att vara smart o planera...

     
  • At 2009-11-05 10:11, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, man vill ju vara med själv också och inte stå vid spisen och hänga.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter