Kimmietid

oktober 20, 2009

Staketproblem

Idag känner jag mig bättre, har fortfarande lite huvudvärk men inte så farligt.
Så har jag fått ett nytt problem på halsen. Sen husen där jag bor bytte ägare har både bra och mindre bra förändringar dykt upp. Igår kom en som bara är trassel.
Maxhöjd för staket och mitt ena som är typ ett vindskydd-staket jag och f.d särbon byggt själv är ca 20 cm för högt. Ringde sonens pappa som lovat hjälpa mig att kapa ner det. Sen var det tusen andra regler också och jag skickade iväg lite frågor så får vi se om det räcker med den förändringen - irriterande när man alltid kunnat göra lite som man vill så länge det såg välskött ut tidigare. Har jag otur får jag riva ner allt staket jag har runt uteplatsen och det skulle jag inte bli så glad för =( det blir rätt mycket mindre mysigt om man bara har plattor ut mot öppet gräs.
Nåja, inte lönt att reta upp sig för mycket förrän jag vet vad som gäller helt säkert.

5 Comments:

  • At 2009-10-20 10:11, Anonymous Annica said…

    20 cm...herregud det syns ju inte om man inte går med måttband. Vissa saker är ju bara för barnliga som man måste åtgärda för husägare ska vara nöjd.

     
  • At 2009-10-20 10:50, Anonymous Pisan said…

    Håller med talaren ovan. Urlöjligt! Hoppas ändå att du får en fin tisdag. KRAMEN!

     
  • At 2009-10-20 11:01, Blogger Kimmie said…

    Annica & Pisan: Ja, man blir allt lite irriterad men tyvärr så får man väl bara göra som de säger.

     
  • At 2009-10-20 19:23, Anonymous -Nena- said…

    Men jösses vad kan 20 cm göra egentligen.
    Jag hoppas att du slipper ta bort ditt staket för det är ju mysigare med.

     
  • At 2009-10-20 20:05, Blogger Kimmie said…

    Nena: Man tycker att det är en detalj - men, men.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter