Kimmietid

oktober 18, 2009

Första fallen av svininfluensa i bekantskapskretsen

Så har det hänt, 3 personer (alla i samma familj) som vi känner har fått den nya influensan. Nummer ett var pappan i familjen, han är också en av läkarna som rekommenderade oss att inte vaccinera oss. Han har troligtvis fått smittan på sitt jobb, för honom var det som en vanlig influensa han var sjuk i 4-5 dagar och är på fötter igen. Hans äldsta son har haft en influensa tidigare i livet och drabbades väldigt lätt av smittan - för honom var det som en rejäl förkylning och han hade feber i 2 dagar och sedan började det bättra sig. Den som fick det värst var yngsta sonen - han var däckad i 6 dagar. Han är nu på fötter igen. Han har haft rejäl feber i 5 dagar och tyckte det var jobbigt men enligt pappan var det även för honom som en vanlig influensa. Nu är alla dessa personer vid god hälsa från början så kanske därför klarade de det så bra det vet jag inte men det känns ändå bra att höra från någon (inte pressen) om hur det var och att de nu alla mår bra igen. Jag hoppas givetvis att vi ska slippa eländet ändå.

6 Comments:

  • At 2009-10-18 19:33, Anonymous Annica said…

    Som jag trodde då...Är man förövrigt frisk tror jag det är bäst för kroppen att arbeta bort influensan på egen hand istället för ett vaccin som motarbetar kroppen att arbeta.
    Synd att tidningarna inte skriver om sådana fall du nämner utan nää blaskorna skriver om intensivvård endast när det gäller svininfluenssan. Inte undra på att folk blir tokrädda

     
  • At 2009-10-18 21:05, Blogger Kimmie said…

    Annica: Ja, så var det för dem och jag hoppas verkligen att det blir så för de flesta.

     
  • At 2009-10-19 08:30, Blogger Helga - precious said…

    Usch då... vi vill vaccinera oss och hoppas hinna göra det innan det bryter löst här...

     
  • At 2009-10-19 13:56, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att det inte blev värre för dem och att det gick över snabbt.
    Hoppas att ni slipper den.

     
  • At 2009-10-19 14:27, Blogger Kimmie said…

    Helga: Nä usch - detta var de första jag hört om här.

    Nena: Ja, tur för dem.

     
  • At 2009-10-19 21:37, Blogger Hossan said…

    Usch och bläh, men blir det inte "mer än" så så överlever de flesta. (tror jag)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter