Kimmietid

oktober 07, 2009

I stearinskenet

Här sitter jag i mitt mysiga sken från alla ljus som brinner! Utvecklingssamtalet blev uppskjutet eftersom lärarens barn hade blivit sjukt - vi tar det imorgon istället - då skulle hennes man visst vara hemma med barnet. Jag jobbade in lunchen idag ändå så imorgon kan jag både ta lunchrast och gå tidigare - ska bli skönt!
Ikväll har vi ätit lite extra enkelt, jag hade räknat med att vi skulle komma hem sent så jag hade bara plockat fram ett paket chorizos, så det blev korv med pommes och sallad till sonen och korv med wokgrönsaker till mig.
Så nu får jag hitta på något nytt som är snabbt och lätt imorgon - får gräva lite i frysen =)
Nu har jag just bytat lakan och samtidigt pratat i telefon med min syster, jag ska bjuda hem så småningom för att fira sonen och ville kolla vilken kväll som passade henne bäst eftersom hon rätt ofta jobbar kväll. Får be sonen börja fundera på vad han tycker vi ska bjuda på.
 
Hit Counter
Free Counter