Kimmietid

oktober 04, 2009

Rörig vecka på gång

Imorgon har jag tagit ledigt från jobb - inte för att jag ska göra något roligt utan för att det ska drälla en massa folk härhemma. Man får väl vara tacksam att de fått till ett par grejer på samma dag.
Det ska fixas både med avloppen och ventilationen här imorgon, dessutom ska ventilationsnissarna komma tillbaka tisdagmorgon också så då får jag ta lite (hoppas jag) tjänstledigt.
På onsdag eftermidag har jag sedan utvecklingssamtal på sonens skola så då får jag gå tidigare. Allt på en gång känns det som.
Lite trist att slösa en semesterdag på att sitta hemma och vänta på folk, kan inte gå någonstans då jag måste vara här mellan 07,30 - 17,00.

Men idag är det fortfarande söndag och jag har just städat färdigt det som inte hanns med igår, tvätten har blivit struken och jag har fixat lite luncher att ha med till jobb i veckan. Nu tror jag det är dags för duschen.

3 Comments:

  • At 2009-10-04 20:30, Blogger -Nena- said…

    Ja det vr ju en hel del som kommer i veckan.Jobbigt när det kör ihop sig så men skönt sedaan kanske nr det är över.

    Att vänta på folk så är inte kul.

     
  • At 2009-10-04 20:58, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä, det känns lite trist att sitta och vänta men man kan ju hoppas att de kommer tidigt.

     
  • At 2009-10-05 10:37, Anonymous Pisan said…

    Här ska ventilationen också kollas i veckan. Men de går in med huvudnyckel om man inte är hemma om man inte säger åt dem att de inte får göra det. Förstår att det känns surt att sitta hemma och vänta och slösa en semesterdag, hade tyckt detsamma om jag jobbade. Hoppas du får en fin måndag ändå. KRAMAR!!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter