Kimmietid

oktober 02, 2009

Vem har suttit på min växt??!!!

Kom hem efter jobb och det första jag ser är att växten som står på skåpet i hallen (direkt innanför yttedörren) ser väldigt märklig ut? Den är liksom platt!
Tittar sedan ner på golvet - jord överallt!? Vad nu då!
Går ut i köket där det står frukostdisk (jag lämnar aldrig disk, max ett glas på kvällen och då tar jag det direkt på morgonen) och så finns någon rödaktig sörja inkletad i diskbänken!! Örrk.
Naturligtvis var detta spår efter en tonårsson som gick hemifrån efter mig i morse - han hade ätit makrill i tomatsås på mackorna till frukost. Detta blev förklaringen till att han spillt (en hel del) på diskbänken och detta hade sedan torkat in i diskbänken under dagen. Sedan åkte han iväg på idrottslektion och kom hem efter den för att duscha, byta om och hämta nästa väska. Då hade han haft en välfylld ryggsäck på ryggen och lyckats välta ner växten i hallen och eftersom han tydligen var stressad så lät han det ligga!!! Inte precis vad man vill komma hem till men nu är alla spår borta, tvätten är i full gång och min krabbpaj står i ugnen och doftar underbart.
Ha en skön kväll!

4 Comments:

  • At 2009-10-02 19:22, Anonymous -Nena- said…

    Nej det kan inte ha varit kul att komma hem till, det förstår jag.

    Intorkad makrill är inte kul, det har jag också stött på här hemma. bläää

    Jag hoppas att du får en riktigt skön kväll nu och ha så trevligt på bion om jag inte hinner titta in innan.

     
  • At 2009-10-02 19:33, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det såg inget vidare ut, men det gick ganska snabbt att fixa =), vi får säkert trevligt imorgon hoppas du får en toppenhelg också.

     
  • At 2009-10-03 09:48, Blogger Hossan said…

    Det låter inte direkt likt honom!
    Så jag förstår att du blev förvånad och en aning irriterad med. Ses ikväll!

     
  • At 2009-10-03 10:09, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Han var nog som sagt stressad.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter