Kimmietid

oktober 05, 2009

Vid 13-tiden var de klara

Så då kunde jag lämna lägenheten lite, det blev bara att gå och handla lite.
Imorgon kommer ventilationskillarna tillbaka och jag hoppas att de tar detta huset direkt så att jag kan komma iväg till jobb sedan.
En annan "trevlig" överraskning jag fick var att kabelbolaget hade hittat på något skräp och alla kanaler hade bytat plats, så jag har suttit i säkert en timme och ställt in alla kanaler på TV:n och alla på den inspelningsbara DVD:n.

Ikväll har sonen och jag ätit korvgryta, vi fick äta lite tidigare för sonen hade beställt lunch som han inte gillade så han var hungrig.
Nu sitter jag här i vardagsrummet med flera ljus tända och ska se om jag hittar något att titta på.

7 Comments:

  • At 2009-10-05 18:57, Blogger Hossan said…

    Jag har fått brev om att de skulle flytta på kanalerna. Men jag har inte kollat än....

     
  • At 2009-10-05 19:15, Anonymous Annica said…

    Skönt att du slapp vänta in "gubbarna" och de kommit när hela dagen gått.
    Själv måste jag i princip vänta månader förrän ev rör fixas här hemma. Du har hört den där om skomakarens barn va? De går oftast barfota. Jooo det jag vill komma fram till är att maken jobbat som VVS:are och när nåt behövs göras hemma såååååå.......Vänta, vänta, vänta, vänta

     
  • At 2009-10-05 19:46, Anonymous -Nena- said…

    Åh det är hopplöst när de byter kanaler så där och tar sådan tid att hitta rätt igen.

    Håller tummen att de kommer tidigt i morgon så du kommer iväg på jobb.

     
  • At 2009-10-05 19:47, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, här hade allt flyttats runt. Blä!

    Annica: Så är det oftast, det han håller på med hela dagarna är väl inget kul att göra hemma också =)

     
  • At 2009-10-05 19:48, Blogger Kimmie said…

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

     
  • At 2009-10-05 19:48, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag har varit lat förr och låtit f.d särbon göra sånt - så jag fick lista ut hur det gick till först också.

     
  • At 2009-10-06 10:11, Blogger Helga - precious said…

    Fy för sådant tekniskt TV-strul...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter