Kimmietid

oktober 06, 2009

Väntan till ingen nytta

Ventilationskillen skulle dyka upp mellan 8.00-11.00 jag väntade och väntade. Vid 10,20 såg jag att grannen gick hemifrån så stack ut huvudet och frågade om han varit hos dem. Det hade han inte men hon ville inte vänta längre. En stund senare såg jag vaktmästaren så jag ropade på honom och då hade det blivit något problem som gjorde att de inte kunde fortsätta idag så då var det bara till att snabbt fara iväg till jobb. Suttit hemma och väntat till ingen nytta. Inte lönt att bli arg, de hade tydligen precis bestämt sig för att vänta och vaktmästaren kom ifrån den diskussionen när jag haffade honom. Förhoppningsvis blir nästa visit när sonen har lov om ett par veckor så han kan vara hemma för det.
Sen jag kom till jobb har det varit fullt upp, det samlas en del när man är borta nästan 1½ dag. Så jag har jobbat på lunchen också, satt och åt medan jag jobbade

6 Comments:

  • At 2009-10-06 14:14, Anonymous -Nena- said…

    Tråkigt när det blir så men ibland kommer det saker i mellan som stör det planerade så som du säger är det inte lönt att bli arg.

    Hoppas de kommer när sonen är hemma nästa gång så du slipper ta ledigt.

     
  • At 2009-10-06 14:23, Anonymous Annica said…

    Tur att vaktis gick förbi så slapp du förstöra en hel dag till ingen nytta. Får hålla tummarna att sonen kan ta hemmavistelsen nästa gång

     
  • At 2009-10-06 15:07, Blogger Kimmie said…

    Nena & Annica: Ja, hoppas att det kan infalla under lovet. Som sagt att de hittat något fel som skulle åtgärdas först kan de ju inte rå för.

     
  • At 2009-10-07 02:17, Blogger Hossan said…

    Usch vad surt!

     
  • At 2009-10-07 08:40, Blogger Helga - precious said…

    Suck, sånt är ju så fruktansvärt irriterande. Får du löneavdrag eller kan du jobba hemifrån?

     
  • At 2009-10-07 09:17, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Yep

    Helga: Ja, tyvärr men jag jobbade in lunchen så det blev bara 2 timmars avdrag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter