Kimmietid

augusti 03, 2009

Det är en riktig måndag

Bestämde mig för att sticka till Stadium trots att det regnade för det var inte så mycket regn.
Kom ner till min cykel och upptäcker då - punktering - jaha.
Ringde sonen som var hemma och bad honom hämta upp reservcykeln ur källaren så skulle jag promenera hem med den punkterade och byta cykel, på det sättet fick jag motionspromenad + att jag slipper dra på den ikväll när jag ska hem. Sonen erbjöd sig att cykla mot mitt jobb så vi kunde mötas han skulle ta med cykelpump och så skulle vi byta cykel där vi möttes, då kunde han pumpa den trasiga och få hem den så det löste sig rätt bra.
Nu står den punkterade där hemma och jag har den hela här - så återstår bara besväret att cykeln måste tranporteras till reparatören också men det får jag lösa under veckan.
Vissa dagar är jag väldigt glad att jag köpte den där extracykeln.

4 Comments:

  • At 2009-08-03 13:36, Blogger -Nena- said…

    Vad trist med punktering igen men skönt att du slipper dra på den i kväll när du ska hem.
    Snällt av sonen att möta dig halvvägs.
    Förstår att du är glad över extracykelen.

     
  • At 2009-08-03 13:57, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, han är snäll och det är skönt att ha en extra så är det liksom inte lika akut att fixa problemet genast.

     
  • At 2009-08-03 15:38, Anonymous Annica said…

    Vad cyklar du för vägar Kimmie när du ofta får punkteringar?
    Snart börjar jag inbilla mig att cykelreparatören är ute efter dina besök och punkar dina däck :-D

     
  • At 2009-08-03 17:02, Blogger Kimmie said…

    Annica: Så är det ofta i storstäder, idioter slänger ut glas över cykelbanorna överallt ibland hinner man inte se det.
    Sist var det i och för sig ett litet spik som satt rakt in och ibland är det någon tagg eller annat skit från naturen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter