Kimmietid

juli 30, 2009

Livet är så märkligt

Det finns så många tänk om....? Två favoritkollegor och jag snackade om hur mycket slumpen faktiskt spelar in i livet. Det finns så många tillfälligheter som ändrar ens liv.
Som träffen igår - vi har varit vänner så länge - vår ålder började då på en etta =) alltså jag och Hossan var 18 - L var 19 - C kom in i bilden senare via mig och hon är lite yngre än oss - Så var A med igår och hon är något år äldre och kom in i bilden via Hossan.
Vi var/är alla på samma nivå och vi gillar varandra - Jag och L fick på samma dag vikariat på ett stort välkänt svenskt företag, där jobbade redan Hossan - det är så länge sedan men vi gillade varandra trots stora olikheter och blev vänner.
När man ser på livet nu - så mycket har hänt under tiden vi känt varandra.
Vi har haft perioden när man sprang på nattklubbar hela tiden (eller hur Hossan!? =) - oj, så många minnen, vi har delat allt tjafs med bra och dåliga män vi träffat, Hossan och L var med på mitt första bröllop, det andra var Hossan och L´s dåvarande pojkvän vittnen till. Det har varit vigslar, samboförhållanden, barn, skilsmässor, nya män - diverse kriser men vänskapen har bestått. Även nu så är våra liv egentligen så oerhört olika men vi är lika bra vänner för det - vi har vanliga Svenssons som jag, vanliga Svenssons som tyvärr inte har jobb som Hossan, Vanliga Svenssons som C som alltid drömt om barn men aldrig hittat rätt man, Vanliga Svenssons som L som har blivit en riktig karrärkvinna och dessutom gift sig med en absurt rik man =) - det är så härligt att vi har lika kul oavsett vad som skiljer oss. Vi var alla på samma spelplan från början.

6 Comments:

  • At 2009-07-30 20:03, Blogger -Nena- said…

    Underbart att läsa.

    Jag har en vän sedan skolan som jag pratar med ibland och när vi gör det är det som om vi aldrig varit ifrån varandra.

    Hade en vän som jag känt sedan jag var ca 5 år, hon ett år yngre.
    Vi sågs inte på många år men sprang på varandra på BB -93 och sedan har vi haft mycket kul tillsammas... tyvärr förändras det hela när hon fick nytt jobb och sedan skilde sig. Hon blev en helt annan människa men jag hoppas än att hon ska blir som innan när hon "lekt av sig" efter skilsmässan

     
  • At 2009-07-30 20:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är så härligt med vänner som "verkligen" känner en - som vet allt gammalt och allt nytt. Hoppas din vän kommer tillbaka efter skilsmässan - det tror jag hon gör.

     
  • At 2009-07-31 07:27, Anonymous Annica said…

    Vänner får man aldrig för mycket av.
    Fast man är olika till både utseende och sätt så är de det innanför pannbenet som räknas. Jag har både förlorat och vunnit nya vänner. De jag har förlorat saknas inte så mycket. Det finns anledningar till det också.
    De bästa vännerna jag har bor tyvärr inte ens på ön.

     
  • At 2009-07-31 08:09, Blogger Kimmie said…

    Annica: En del försvinner under åren och då är de kanske oftast inte lika viktiga som de man håller fast vid.

     
  • At 2009-07-31 09:03, Blogger Hossan said…

    Ja, det var mycket uteliv på den tiden :-) Ibland varje dag i veckan :-D Och jag minns våra "middagar" som alltid började med fördrink medan vi väntade på att ugnen skulle bli varm.... :-P

     
  • At 2009-07-31 09:06, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja det livet hade man inte orkat med nu =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter