Kimmietid

maj 22, 2009

Solen har rymt

Idag är himlen grå - molnen hänger tunga. Jag har inte sovit lika länge men ändå till 8,30 det är inte dumt alls - stor skillnad mot 6,10. Hade egentligen tvättid klockan 12 idag men eftersom jag ändå är uppe och det var ledigt där nere så har jag redan satt igång. Kan vara skönt att få undan det innan - så är eftermiddagen ledig om man skulle få för sig att sticka ut ett tag. Skulle kunna tänka mig en tur till Möllevångstorget och en asiatisk butik där för att köpa hem en del Gaddo Gaddo sås -
det är en indonesisk jordnötssås som jag är mycket förtjust i. Men då får det låta bli att regna. Vi får väl se vad dagen erbjuder - först blir det att titta runt till bloggarna.

6 Comments:

  • At 2009-05-22 10:10, Blogger Hossan said…

    Det ska bli fint väder om någon timme, de har de "lovat" på vädernyheterna igår.

    Vi ses imorgon!

     
  • At 2009-05-22 10:29, Anonymous Pisan said…

    Sitter också här och går på bloggrunda, hoppas på att det skall sluta regna och solen ska komma fram. Hoppas den gör det hos dig och att du kommer iväg för att köpa din goda sås :-) KRAMEN!! :-)

     
  • At 2009-05-22 10:45, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Vad bra, hoppas på fint imorgon också så vi kan grilla då.

    Pisan: Vi får hoppas solen tittar fram hos oss båda. Ha en skön dag.

     
  • At 2009-05-22 13:21, Blogger -Nena- said…

    Skönt att kunna börja tvätta tidigare än tänkt och få undan det.

    Hoppas solen kom till er också och att du kom iväg och fick köpt lite sås.

     
  • At 2009-05-22 13:27, Anonymous Annica said…

    Vad använder du den såsen till? Jag tror ni snodde solen för här är den inte i varjefall :-)

     
  • At 2009-05-22 14:05, Blogger Kimmie said…

    Nena: Lite sol har kommit nu men det blåser rätt bra. Såsen är inhandlad.

    Annica: Den är supergod till grillad kyckling - men går också bra till annat kött.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter