Kimmietid

maj 19, 2009

Cheesecake x 2

Det blev 2 stycken, den första gjorde jag i en pajfolieform och den blev lite för hög och därför lite lösare i konsistensen än vad jag vill ha den. Så den får vi behålla själv - tror inte sonen blir upprörd =).
Så då blev det så att jag gjorde en till i min normala pajform och den ser finfin ut.
Så det har blivit en hel del bakande ikväll. Min syster kom in en stund och hälsade på och så orkade jag inte laga mat så jag stack ut och köpte mig en Fish & Chips och hade till middag.

Undrar hur trött sonen är just nu, att inte ha legat i en säng sedan klockan 3 igår natt och nu sitta på en buss till ca 2 inatt. Puh! Jag hade varit helt slut.
Jag och två av mina systrar fick en gång för oss (för många år sedan) att vi skulle ta en buss-shopping-resa till Tyskland. Vi åkte från Malmö vid halvfem-tiden på morgonen och kom hem igen vid midnatt och vi var helt slut - totalt slut!
Tur att de har några timmar på båt också så de kan gå runt och röra på sig lite.
Blir nog skönt för honom att komma hem och få krypa ner i den sköna sängen.
Imorgon får han ta det riktigt lugnt.

4 Comments:

  • At 2009-05-19 20:59, Blogger -Nena- said…

    Inte så dumt att ha en extra ;)

    Här hemma orkade vi inte heller laga mat så det blev kebabrulle. Det var inte så dumt.

    Sonen sover nog länge i morgon skulle jag tro.

     
  • At 2009-05-19 21:10, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä, vi är ju lediga nu så sonen med kompisar kan säkert hjälpa till så den försvinner =)

    Skönt att vara lat ibland (med maten)

    Hoppas du får sova gott också!

     
  • At 2009-05-19 21:17, Anonymous Annica said…

    Om jag hade bott närmare hade jag hjälpt sonen få slut på kakan snabbare än blixten hinner slå ner. Älskar hembakade kakor.

     
  • At 2009-05-19 21:21, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det är bara att titta in =) men det är lite längre än vad du hade till Uppsala.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter