Kimmietid

maj 24, 2009

Så var söndagen här...

Idag fyller sonens pappa år så han ska iväg dit vid 12-tiden och gratulera.
De skulle visst gå ut och äta lunch och det kan väl vara trevligt. Själv har jag inte så mycket planerat idag, tillbringa lite tid utomhus tror jag - idag är solen här. Dessa dagarna har känts som semester, 5 hela dagar har jag varit ledig och det är så skönt. Jag har inte ens min obligatoriska stryktvätt att göra idag eftersom jag tog hand om den igår.

Bara några veckor kvar i skolan för sonen, denna vecka som kommer blir sista riktiga pluggveckan. Han har prov i SO. Sen börjar de varva ner och bara ha kul.
Ser dåligt ut med sommarjobb dock, han har sökt hos kommunen men inte hört något.
Några klasskamrater som sökte samtidigt har redan fått så det blir kanske en sista helslö sommar =)

4 Comments:

  • At 2009-05-24 16:22, Anonymous Annica said…

    Sommarjobb är det uselt med här också för de yngre..Ja och för de äldre också.
    Hoppas han hittar nåt annars är det en slösommar han får ha inför nästa skola.

     
  • At 2009-05-24 16:55, Blogger Kimmie said…

    Annica: Ja, det är inte lätt många företag hoppas över sommarvikarier nu när det är dåliga tider.

     
  • At 2009-05-24 19:03, Blogger -Nena- said…

    Sista slösommaren här hemma också.
    Ev. kunde M få lite jobb på gamla praktikplatsen.
    Något nnat har hon inte sökt.

     
  • At 2009-05-24 19:45, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det finns inget att söka här om man inte har någon kontakt(när man är så ung som sonen). Jobb via kommunen är sällan man får på första försöket - kanske bättre tur nästa sommar.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter