Kimmietid

maj 02, 2009

Mina sommarbyxor har krympt

Något har hänt med min garderob - var inne och grävde tänkte jag skulle leta fram mina capribyxor (har flera olika) eftersom det är så fint väder.
Då märker jag att de alla av någon underlig anledning har hängt där inne och krympt över vintern. Sånt trams!
Nåja de passar men det är lite mindre svängrum än tidigare.
(Ja, och i ärlighetens namn var det ett par som jag nog inte kommer att kunna ha på ett tag om jag inte ska stå upp hela tiden).
Den där motionen jag behöver - måste nog ta tag i det nu.

6 Comments:

  • At 2009-05-02 11:31, Blogger -Nena- said…

    Ja man kan undra vad det är för gaderober de tillverkar nu för tiden, jag hade också byxor som krympt i min.
    Mycket märkligt är det.

     
  • At 2009-05-02 11:40, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är nog någon slug plan för att tvinga oss att köpa nytt =)

     
  • At 2009-05-02 19:36, Blogger Helga - precious said…

    Trist... det är så lätt att gå upp lite och så svårt att gå ned lite.

     
  • At 2009-05-02 22:00, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det märks mindre när man är påbyltad =) - får väl ta ett krafttag.

     
  • At 2009-05-03 08:56, Anonymous Hossan said…

    Sånt är inte kul. Jag tror att det bor någon i garderoben som behöver min storlek och lämnar kvar sin egen....

     
  • At 2009-05-04 11:38, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Så kan det vara =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter