Kimmietid

april 29, 2009

25 grader i eftermiddag

Det sa de på sydnytt imorse i varje fall, det känns nästan overkligt. Det är ju fortfarande April (nästan Maj men ändå.)
Kvällen igår försvann bara tyckte jag, det blev matlagning, lite förhörande av sonen och lite tv-tittande. Ser fram emot en lite extralång helg, 3 dagar i följd är inte så dumt. Sonen har 4 dagar eftersom skolan har en studiedag på måndag. Härligt!

Vi har inte varit iväg och tittat på någon valborgs-brasa de senaste åren, sonen tycker det är trist och jag bryr mig inte speciellt så det blir nog bara att han och jag grillar lite imorgon. Första maj ska jag försöka börja med min helgstädning och få gjort hälften i varje fall, jag brukar ju storstäda på lördagen när sonen är med sin pappa men nu ska jag ut på tjejlunch på lördag och det kan ju nog bli så att jag är iväg ett bra tag och då kan det vara skönt att ha undan lite innan.

3 Comments:

  • At 2009-04-29 10:56, Blogger -Nena- said…

    Skönt med extra ledigt.
    Vi åker inte heller på någon brasa om inte J ska med scouterna. Den som ordnas i vår stad är inget vidare.
    Sen har ju maken min jouren så det kommer att bli som en vanlig torsdag här hemma.
    Går bra det också.

     
  • At 2009-04-29 10:57, Blogger Kimmie said…

    Nena: Visst går det bra, bara att veta att man inte ska upp tidigt nästa morgon räcker för att gläjda en.

     
  • At 2009-04-29 13:35, Blogger Helga - precious said…

    Här blir det nog ingen majbrasa heller - jag ska jobba t o m fredag...

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter