Kimmietid

april 27, 2009

Det är måndag

Vi har strålande väder fortfarande - helt underbart! Hoppas bara att det inte är så att vi har sommar nu och sedan försvinner det när man ska ha semester.

Sonens klasskamrater håller på och trasslar igen med den här eländiga resan de har sparat ihop till - nu dög det tydligen inte med tivoli utan nu måste det övernattas någonstans. Jag blir så trött på allt trassel, 25 ungdomar är inte kapabla att planera och arrangera en sådan här grej, alla håller i det och alla blandar sig.
De borde välja ut en grupp som sköter det istället - nu är det bara kaos och ändrade planer hela tiden och som förälder vill jag ha hem ordentliga uppgifter helst i skrift på vad som planerats. Men planerna nu är att åka till Ven så det kan jag gå med på sålänge någon/några vuxna är med. Det är inte så långt borta.

6 Comments:

  • At 2009-04-27 12:30, Blogger Helga - precious said…

    Jag oroade mig också när sonen skulle på klassresa i nian, men det blev Åland och jättebra ledare som följde med från fritidsgården. Allt gick bra!!

     
  • At 2009-04-27 13:04, Blogger Kimmie said…

    Helga: Bara vettiga vuxna är med så blir det säkert hur bra som helst, skulle bara vilja ha lite mer konkret information.

     
  • At 2009-04-27 15:14, Anonymous -Nena- said…

    Ne det dr fungerar ju interiktigt. Alla har sin vlja och det blir mest rörigt.
    Information hem är ju ett måste och helst i god tid också.
    Vuxna ldare är också ett måste tycker jag.
    Ven är mysigt så där får de säkert det bra om det är dit som de kommer.

     
  • At 2009-04-27 16:17, Anonymous Hossan said…

    När det kan vara svårt att komma med gemensamt belsut när man är två-tre stycken, hur är det då om 25 ska vara med och bestämma....???

    Inga hemskheter på jobbet hoppas jag!

     
  • At 2009-04-27 17:48, Anonymous Annica said…

    Många skriver om bra vuxna ledare. förra sommaren hoppade jag in på en stugby/vandrarhem.
    såg det jag själv aldrig skulle vilja mina sönen fick vara med om. asfulla ledare på kvällstid och ungarna sprang o röjde vilt.
    Här måste förälder komma med på klassresa då det bär av. Dvs av 20 förälder ska minst 3-5 med samt lärare från klassen

     
  • At 2009-04-27 18:47, Blogger Kimmie said…

    Nena & Hossan: Nä det blir mest rörigt. Visst är Ven fint men sonen har redan varit på läger där i 6:an så han är inte så förtjust.

    Annica: Klassen ska på en lägerskola först och den är lärarledd + att 2 föräldrar är med och det är välorganiserat.
    Denna andra resa ha de själv jobbat ihop till och bestämmer därför själv, en lärare har som frivillig ställt + en fritidsledare så det är nog ingen fara om de bara kunde bestämma sig.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter