Kimmietid

april 25, 2009

En del shopping avklarat

Vi hittade ett par svarta skor till sonen, det gick snabbt och lätt.
Sedan stack vi vidare till nästa affär och hittade ganska snabbt en riktigt snygg skjorta till honom också den är randig i svart och grått. Så då är det bara kavaj kvar får se om vi kan få fixat det under veckan.
Jag är glad att jag har en kille, det här blir dyrt men de grejer vi köper kan han ha nytta av sedan också - tjejerna i hans klass köper dyra balklänningar och det är ju inte något man har nytta av så ofta kanske, dessutom ska de göra håruppsättningar och gud vet allt, föräldrarna måste bli ruinerade. Det hela är lite överdrivet för att sluta nian tycker jag nog, när man tar studenten är det en annan sak.
Måste kännas skitjobbigt för någon som helt enkelt inte klarar det ekonomiskt.
Detta är anledningen att skolan inte arrangerar balen längre utan den arrangeras utifrån på ett dansställe.

4 Comments:

  • At 2009-04-25 15:44, Anonymous Hossan said…

    Bra att ni hittade det ni skulle!

    Ja, jag är glad att jag inte har några barn, för vad hade jag kunnat ge dem?!

     
  • At 2009-04-25 17:55, Blogger -Nena- said…

    Skönt att ni hittade det ni skulle.

    Jag är tacksam att skolan inte har bal längre och att den bal som några föräldrar skulle fixa verkar ha runnit ut i sanden.
    M är också tacksam för balklänning är inget som hon vill ha, hon tar ju inte på sig en vanligt kjol ens.

     
  • At 2009-04-25 22:11, Anonymous Annica said…

    Här ordnas ingen bal när man går ut nian. Minns när syrran gick ut ur gymnasiet. Där ordnades det bal. Då sydde min brors sambo hennes balklänning och jag fixade håret. Skulle hon köpt detta och varit till frissa hade det inte blivit roligare ändå för henne och inte heller snyggare hade hon blivit.
    Balklänningen finns kvar. Den är nu hos brors fd sambo som fick den av mig då min lillesyster dog och jag fann den i hennes gömmor.

     
  • At 2009-04-25 22:18, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Du hade varit en supermamma - trots all press så handlar det inte om prylar!

    Nena; Jag var inte heller klänningstypen i våra barns ålder.

    Annica: Det är lite tramsigt med bal redan då - men vad gör man?
    Sonen är väldig mycket en 15-årig kille och som han sa när vi sprang runt i affären - tjejerna pratar så mycket om kläder, smink och såntb- killarna skiter i vilket och hade inte sett om tjejerna var klädda i jeans eller balklänning bara de är kul - låter sunt tycker jag.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter