Kimmietid

april 23, 2009

Så var det Torsdag igen...

Idag är det dags för nationella prov i matematik i skolan för sonen. Inte hans favoritämne men det går säkert bra.
Vi har underbart väder idag igen - man kan helt klart vänja sig vid att ha det såhär.

Helgen som kommer är hemmahelg för sonen men han ska visst eventuellt över ett tag imorgon till sin pappa och hjälpa honom bära upp grejer.
Till sonens stora förnöjelse har pappan köpt en stor ny platt-tv, med hemmabioanläggning - den levereras dock bara till porten och pappan bor på fjärde våningen utan hiss. Så han behövde bärhjälp - Vi får väl se hur det blir med det.

Jag får kanske börja fundera på att ge med mig angående inköp av en stor platt-tv, det känns bara så onödigt att byta när de gamla fungerar hur bra som helst.
Dessutom skulle jag behöva möblera om rejält för att få plats med en.

6 Comments:

  • At 2009-04-23 08:40, Blogger Helga - precious said…

    Vi har heller inte bytt TV ännu. Vi har tre fungerande tjock TV-apparater. Man kan ju inte byta för bytandets skull??

    1 TV i TV-rummet, 1 TV i dotterns rum och 1 TV på landet. Det kan bli dyrt framöver när de börjar paja...

     
  • At 2009-04-23 08:59, Blogger -Nena- said…

    Inte dotterns heller, matte alltså.
    Skönt när dessa prov är över.

    Vi har tjock-tv vi och den får stanna tills den går sönder.
    En platt skulle jag väl kunna tänka mig men ingen stor sak, vi sitter för nära tv'n för att ha något stort.

     
  • At 2009-04-23 09:01, Blogger Hossan said…

    Provet kommer han klara galant, bara han inte har för bråttom.

    Det blir sommarvärme till helgen!

    Ja, lite svårt att se var du skulle ha den platt-tvn om den ska sitta på väggen? Då måste bokhyllorna flyttas eller....

    Ha det bra idag!

     
  • At 2009-04-23 09:22, Blogger Kimmie said…

    Helga: Nä, det känns liksom onödigt vi har också 3 styck.

    Nena: När jag väl byter vill jag ha en ganska stor men vi får väl se när det blir.

    Hossan: Nä, på väggen är inte aktuellt, däremot om man byter plats på bokhyllorna och den gamla skänken så skulle det bli bra.

     
  • At 2009-04-23 18:51, Anonymous Pisan said…

    Jag har fortfarande tjock-tv också. Känner faktiskt inte att det är någon panik med att byta till platt-tv. Har dessutom inte råd med det, det finns annat att lägga de pengarna på känner jag. Ja, du, så vart det torsdag igen... Och helg snart. Härligt :-) Kram på dig! :-)

     
  • At 2009-04-24 08:18, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Nä, det är ju problemet det är alldeles för dyrt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter