Kimmietid

maj 02, 2009

Lunch på lilla torg

Otroligt vad lite sol gör för stadslivet - det var helt fullt med folk i city.
Från Möllevångstorget ända upp till stortorget så var det liv och rörelse och på sina ställen nästan svårt att komma fram på cykeln.
Vi träffades på Lilla Torg och insåg med en gång att det inte skulle gå att välja och vraka vart vi skulle gå så vi hamnade på Moosehead, där det fanns ett ledigt bord som rymde oss alla - vi var 8 stycken så det behövdes ett lite större bord.
Jag åt en god Thai-rätt som jag inte kommer ihåg vad den hette men det var kyckling, med ananas och cashewnötter, smaskens. Så satt vi och pratade och hade det bra där på uteserveringen.
Att det är dåliga tider märks uppenbarligen inte på restaurangerna som ju var totalt fullsatta.
För den som inte varit i Malmö så är Lilla torg en plats som är helt fylld av restauranger och uteserveringar och på sommaren är det dit i stort sett alla går.
Som vanligt var det också helt fullt med shoppande och fikande danskar överallt.
Snart börjar jag tro att det måste vara ödsligt inne i Köpenhamn - de är alla i Malmö.

5 Comments:

  • At 2009-05-02 19:37, Blogger Helga - precious said…

    Malmö är så mysigt... ibland tar jag mig till stranden där ute vid kallbadet - härligt!

     
  • At 2009-05-02 21:51, Anonymous Annica said…

    Har varit en enda gång i malmö och det var nyårsafton 1999 med ett par vänner bosatta i skåne (Ej Nena m fam men träffa dem ändå under den perooden hos vännerna). Shit vilket fyrverkeri det var där då

     
  • At 2009-05-02 22:01, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jodå, det finns rätt många mysiga ställen och stranden är fin.

    Annica: Då var det ett tag sedan, kanske dags igen =)

     
  • At 2009-05-03 09:00, Anonymous Hossan said…

    Visste du inte att Danmark håller på och invaderar Skåne? Det är ett krig som inte så många känner till än... :-)

    Varje gång det flyttar ut någon från den bostadsrätt jag bor i så är det "danskar" som flyttar in. Samma i de hus där min syster bor och i det hus där mina föräldrar bor, så det är nog likadant i hela Malmö (och kanske Skåne).

    Snart är Skåne danskt igen.

    Skönt att sitta på en uteservering och äta/dricka något gott.

     
  • At 2009-05-03 09:10, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Är det så det är =)
    Har faktiskt också fått en dansk familj i huset.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter