Kimmietid

maj 03, 2009

BBQ Spareribs

Har vi grillat ikväll, sonen bara älskar det - för mig är det bara ok men eftersom han är så förtjust i det så gör vi det lite då och då.
Jag tycker också att smaken är god men har lite svårt för det där att sitta och "gnaga ben". Så tillsammans med en rejäl sallad och lite vitlöksbröd så är vi mätta och nöjda.

Imorgon är det jobb för mig men sonen är ledig - han har studiedag. Han har en hel del jobb att göra ändå men han kan i varje fall sova ut först.
En bok ska läsas slut (bara lite kvar) och en uppsats om boken ska skrivas och mailas in till läraren. Sen har de Nationellt matteprov på tisdag så han vill titta igenom det lite också. Utöver detta tänkte han visst träna så då går nog hela dagen kan jag tänka mig.
Imorgon börjar mitt jobbs sommartid, jag slutar 16.00 varje dag i fyra månader framöver.

6 Comments:

  • At 2009-05-03 19:28, Anonymous Hossan said…

    Jag har skivat en STOR kycklingfilé, kryddade med piffi allkrydda och stekte och hällde sen på jordnötssås så fick det puttra tillsammans ett - jädrans vad salt det blev.

    Sommartid på jobb är gott!

     
  • At 2009-05-03 21:07, Blogger Kimmie said…

    Då har du anledning att dricka mycket nyttigt vatten =)

     
  • At 2009-05-03 21:45, Anonymous Hossan said…

    Ja, och gratis är det med! :-D Vattnet alltså

     
  • At 2009-05-04 09:07, Blogger -Nena- said…

    Skönt att du nu får sommartid.

    Idag hade lilldottern också önskat studiedag hon var riktigt trött eftersom hennes ökenråtta festat i natt och väckte henne

     
  • At 2009-05-04 09:14, Blogger Helga - precious said…

    Att sluta 16 varje dag fr o m nu låter bra! Det kan ju fortfarande vara underbart skönt vid den tiden...

     
  • At 2009-05-04 09:22, Blogger Kimmie said…

    Nena: Sonen sov gott när jag gick imorse, busig ökenråtta.

    Helga: Det är bara en halvtimme men det känns som mycket mer.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter